Десетилетия наред най-големите модели в гамата на Renault не бяха седани като при повечето други марки, а с каросерия наподобяваща хечбек. Още от времето на Renault 20, след това Renault 25, Laguna и Safrane, и дори Vel Satis французите се различаваха с флагманите си, които бяха с пета врата на багажника със стъкло. Единствено през 2010 г. се появи първият изцяло триобемен модел на Renault – Latitude, но поради корейския му произход и качества не беше възприет добре в Европа. През тази година французите направиха истинска революция в гамата си, като представиха новия си флагман, който вече е триобемен седан. Новият луксозен модел се казва Talisman и това въобще не е случайно – името му е символ на защита и мощ за марката.Едновременно с това Talisman е лесна дума за произнасяне, която е позната в целия свят. Комбинацията между здрави колоритни линии и модерни технологии изразяват защита и сигурност, пише "Монитор".
При разработването на модела дизайнерите са избрали утвърдената в D-сегмента форма на триобемен седан с ясно изразен багажник, добавяйки характерните гени на Renault. Общата дължина от 4,85 м, широчина от 1,87 м и височина от само 1,46 м дават на Talisman стабилна стойка и откроим вид, а дългото междуосие от 2,81 м е от полза за вътрешното пространство. Предницата на Talisman подчертава новата идентичност на Renault с изправено диамантено лого, открояващо се ясно на фона на хромираната радиаторна решетка. Новият визуален подпис на Renault е изразен чрез С-образните дневни светлини, които продължават чак до бронята. Късите и дългите светлини са светодиодни.
Динамичният профил е подчертан от третия страничен прозорец, който се асоциира с луксозните лимузини. Хромираните рамки на стъклата оформят елегантния силует на Talisman. Ниската издута задница се откроява със светлинен блок, издължен навътре към средната част на багажника. Продълговатата форма на светлините засилва мощното излъчване и едновременно с това привлича вниманието към логото на Renault. Триизмерният светлинен ефект осигурява ярък визуален подпис дори и през деня. Новото Renault Talisman предлага избор от 10 екстериорни цвята, като всички бои са допълнени с много издръжливо лаково покритие, осигуряващо блясък и по-висока степен на устойчивост. Предлагат се пет вида джанти с размер от 16 до 19 инча.
В приветливия интериор облицовките са мека на пипане, седалките са комфортни, а пространството за пътниците и на двата реда седалки е огромно. В салона има много място за главите на пасажерите отпред и отзад, обширно пространство в областта на лактите отпред и в областта на коленете отзад. Широката централна конзола засилва впечатлението за простор и широчина, разделяйки пътниците отпред на чувствително разстояние един от друг. Самата конзола е приятна на допир и внимателно изработена. В купето на Talisman има над 25 литра за съхранение на вещи и предмети, като в джобове във вратите се побира бутилка от литър и половина. В пространството под средния подлакътник има хладилно отделение, в което може да се побере бутилка от 0,5 литра или кен от 330 милилитра.
Отпред има специално отделение, в което да се съхраняват смартфон или ключове. Обемът на багажника от 608 литра е един от най-големите в сегмента, което го прави идеален за семейни клиенти, а освен това може да побере до четири чанти за голф. В централната конзола е интегриран вертикален таблет на системата R-Link 2 с 8,7-инчов чувствителен сензорен дисплей с изчистена и интуитивна графика. Той функционира като домашен таблет и има същите сензорни качества - увеличение с два пръста, прелистване на страници, влачене и пускане. Освен това е навигационен дисплей с триизмерни изображения на сгради, с гласови команди, показване на текстови съобщения и прочитане на глас на имейли, Bluetooth и други.
Новият Talisman се задвижва от ефикасни, но динамични турбодвигатели на Renault с малък работен обем, усъвършенствани чрез участието на марката в моторните спортове и по-специално във Формула 1. Бензиновите турбомотори са с директно впръскване на горивото и работен обем 1,6 литра с мощност 150 и 200 к.с. И двата са съчетани със 7-степенна автоматична трансмисия EDC с двоен съединител. Седанът се предлага и с три дизелови двигателя, като най-малкият е Energy dCi 110 с работен обем 1,5 литра и 110 к.с., а по-големите са 1,6-литрови в два варианта на мощност със 130 и 160 к.с. Първите два агрегата могат да се комбинират с 6-степенна механична или с 6-степенна EDC автоматична трансмисия с двоен съединител, а dCi 160 с две турбини е съчетан само с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Двигателите на Talisman предлагат сравнително добра динамика и нисък разход на гориво. За да достигне 100 км/ч със старт от място на Talisman dCi 130 му трябват 10,8 секунди.
Новото Renault Talisman е единственият седан от D-сегмента, който е оборудван със система 4Control за завиване на всички колела. В града, при скорост до 60 км/ч задните колела завиват с до 3,5 градуса в посока, обратна на предните, като улесняват маневрирането. Извън града, при над 60 км/ч, задните колелата завиват до 2 градуса в една и съща посока с предните. Ниският център на тежестта и системата 4Control осигуряват стабилно поведение на автомобила, което изпъква на път с остри завои.
Освен това системата 4Control е свързана с активно окачване, което променя работата на амортисьорите и ги прави по-твърди или по-меки в зависимост от избрания режим. Благодарение на гениалната технология Multi-Sense, автомобилът може да бъде настроен така, че да отговори на желанията на водача и пътниците чрез четири предварително програмирани режима - Comfort, Sport, Eco и Neutral, плюс напълно персонален режим Perso. Всеки от тези различни режими създава и координира специфични емоции по време на шофиране, регулирайки реакцията на двигателя, смяната на предавките на трансмисията, степента на усилие, изискващо се за завъртане на волана, активните амортисьори и конфигурацията на системата 4Control.
Renault Talisman dCi 130
1,6-литров 4-цил. турбодизелов двигател
6-степенна автоматична трансмисия EDC
130 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин
320 Нм въртящ момент при 1750 об/мин
10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
205 км/ч максимална скорост
4,4 л/100 км среден разход на дизел
115 г/км емисии на СО2
41 490 лева базова цена на модела
При разработването на модела дизайнерите са избрали утвърдената в D-сегмента форма на триобемен седан с ясно изразен багажник, добавяйки характерните гени на Renault. Общата дължина от 4,85 м, широчина от 1,87 м и височина от само 1,46 м дават на Talisman стабилна стойка и откроим вид, а дългото междуосие от 2,81 м е от полза за вътрешното пространство. Предницата на Talisman подчертава новата идентичност на Renault с изправено диамантено лого, открояващо се ясно на фона на хромираната радиаторна решетка. Новият визуален подпис на Renault е изразен чрез С-образните дневни светлини, които продължават чак до бронята. Късите и дългите светлини са светодиодни.
Динамичният профил е подчертан от третия страничен прозорец, който се асоциира с луксозните лимузини. Хромираните рамки на стъклата оформят елегантния силует на Talisman. Ниската издута задница се откроява със светлинен блок, издължен навътре към средната част на багажника. Продълговатата форма на светлините засилва мощното излъчване и едновременно с това привлича вниманието към логото на Renault. Триизмерният светлинен ефект осигурява ярък визуален подпис дори и през деня. Новото Renault Talisman предлага избор от 10 екстериорни цвята, като всички бои са допълнени с много издръжливо лаково покритие, осигуряващо блясък и по-висока степен на устойчивост. Предлагат се пет вида джанти с размер от 16 до 19 инча.
В приветливия интериор облицовките са мека на пипане, седалките са комфортни, а пространството за пътниците и на двата реда седалки е огромно. В салона има много място за главите на пасажерите отпред и отзад, обширно пространство в областта на лактите отпред и в областта на коленете отзад. Широката централна конзола засилва впечатлението за простор и широчина, разделяйки пътниците отпред на чувствително разстояние един от друг. Самата конзола е приятна на допир и внимателно изработена. В купето на Talisman има над 25 литра за съхранение на вещи и предмети, като в джобове във вратите се побира бутилка от литър и половина. В пространството под средния подлакътник има хладилно отделение, в което може да се побере бутилка от 0,5 литра или кен от 330 милилитра.
Отпред има специално отделение, в което да се съхраняват смартфон или ключове. Обемът на багажника от 608 литра е един от най-големите в сегмента, което го прави идеален за семейни клиенти, а освен това може да побере до четири чанти за голф. В централната конзола е интегриран вертикален таблет на системата R-Link 2 с 8,7-инчов чувствителен сензорен дисплей с изчистена и интуитивна графика. Той функционира като домашен таблет и има същите сензорни качества - увеличение с два пръста, прелистване на страници, влачене и пускане. Освен това е навигационен дисплей с триизмерни изображения на сгради, с гласови команди, показване на текстови съобщения и прочитане на глас на имейли, Bluetooth и други.
Новият Talisman се задвижва от ефикасни, но динамични турбодвигатели на Renault с малък работен обем, усъвършенствани чрез участието на марката в моторните спортове и по-специално във Формула 1. Бензиновите турбомотори са с директно впръскване на горивото и работен обем 1,6 литра с мощност 150 и 200 к.с. И двата са съчетани със 7-степенна автоматична трансмисия EDC с двоен съединител. Седанът се предлага и с три дизелови двигателя, като най-малкият е Energy dCi 110 с работен обем 1,5 литра и 110 к.с., а по-големите са 1,6-литрови в два варианта на мощност със 130 и 160 к.с. Първите два агрегата могат да се комбинират с 6-степенна механична или с 6-степенна EDC автоматична трансмисия с двоен съединител, а dCi 160 с две турбини е съчетан само с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Двигателите на Talisman предлагат сравнително добра динамика и нисък разход на гориво. За да достигне 100 км/ч със старт от място на Talisman dCi 130 му трябват 10,8 секунди.
Новото Renault Talisman е единственият седан от D-сегмента, който е оборудван със система 4Control за завиване на всички колела. В града, при скорост до 60 км/ч задните колела завиват с до 3,5 градуса в посока, обратна на предните, като улесняват маневрирането. Извън града, при над 60 км/ч, задните колелата завиват до 2 градуса в една и съща посока с предните. Ниският център на тежестта и системата 4Control осигуряват стабилно поведение на автомобила, което изпъква на път с остри завои.
Освен това системата 4Control е свързана с активно окачване, което променя работата на амортисьорите и ги прави по-твърди или по-меки в зависимост от избрания режим. Благодарение на гениалната технология Multi-Sense, автомобилът може да бъде настроен така, че да отговори на желанията на водача и пътниците чрез четири предварително програмирани режима - Comfort, Sport, Eco и Neutral, плюс напълно персонален режим Perso. Всеки от тези различни режими създава и координира специфични емоции по време на шофиране, регулирайки реакцията на двигателя, смяната на предавките на трансмисията, степента на усилие, изискващо се за завъртане на волана, активните амортисьори и конфигурацията на системата 4Control.
Renault Talisman dCi 130
1,6-литров 4-цил. турбодизелов двигател
6-степенна автоматична трансмисия EDC
130 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин
320 Нм въртящ момент при 1750 об/мин
10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
205 км/ч максимална скорост
4,4 л/100 км среден разход на дизел
115 г/км емисии на СО2
41 490 лева базова цена на модела