Чао-Янг Уанг и екип от още шестима учени от Департамента по механика и ядрено инженерство, Центъра за електромеханични двигатели и Щатския университет в Пенсилвания, САЩ, разработиха нови батерии, които ще задържат заряда си дори в най-студените дни. Те ще се подгряват сами, губейки съвсем малка част от енергията си, съобщава cars.bg. В студено време възможностите на батериите спадат с 40 до 50%. Освен това акумулаторите се зареждат много по-трудно при минусови температури. При електромобилите този проблем води до намаляване на възможностите за регенериране на енергията при спиране и намалява значително пробега.
Учените положиха тънък никелов слой върху клетките. Той подгрява целия акумулатор, когато през него бъде прекаран ток. Термометър задейства превключвателя, който подава електричеството към простата система. Никелът е използван поради добрите си термални качества и ниската си цена.
По данни на създателите прототипът може да затопли батериите от -20 до 0 градуса по Целзий за 20 секунди. При температури от -30 градуса загряването на акумулатора отнема само 30 секунди. Изразходваната енергия е между 3,8 и 5,5% от капацитета на клетката, което е значително по-малко от загубите, породени от студеното време.
За момента клетките са разработени да бъдат монтирани в мотоциклети, но учените споделят, че съвсем скоро същата технология може да залегне и в електромобилите.
Учените положиха тънък никелов слой върху клетките. Той подгрява целия акумулатор, когато през него бъде прекаран ток. Термометър задейства превключвателя, който подава електричеството към простата система. Никелът е използван поради добрите си термални качества и ниската си цена.
По данни на създателите прототипът може да затопли батериите от -20 до 0 градуса по Целзий за 20 секунди. При температури от -30 градуса загряването на акумулатора отнема само 30 секунди. Изразходваната енергия е между 3,8 и 5,5% от капацитета на клетката, което е значително по-малко от загубите, породени от студеното време.
За момента клетките са разработени да бъдат монтирани в мотоциклети, но учените споделят, че съвсем скоро същата технология може да залегне и в електромобилите.