Шалчета по 15 лева и вратовръзки на цена 18 лева ще се продават в новия Туристически център, който беше тържествено открит днес с водосвет. Сувенирите са оригинални - шалчетата са с карта на Пловдив, а вратовръзките саа изрисувани със забележителностите на града. Има още тениски с логото "Пловдив 2019" и магнитчета. Оригиналните сувенири предизвикаха небивал интерес.
Шалчетата и вратовръзките засега са изработени в много малки количества - само за служителите и за сувенирни подаръци на официални делегации, уточниха от центъра. Тепърва на производители ще бъдат поръчани атрактивните сувенири, обещават от предприятието на туристите.
Центърът е разкрит на мястото на бившата книжарница "Отец Паисий" , трети по ред в Пловдив, но е оборудван с най-съвременната информационна техника. На екрана може да се види цялата програма на културните събития. През миналия месец туристите в Пловдив са със 70 на сто в повече от същия период на миналата година, каза шефката на общинското предприятие "Туризъм" Виделина Гандева. Туристите са предимно от Великобритания, Франция, Испания, Гърция, САЩ. Все повече групи има от Китай и Япония. Интересът на Русия към България расте, но като брой руските туристи са сред първите 15-те държави.
Лентата беше прерязана от кмета Иван Тотев, неговия заместник по култура Александър Държиков, председателя на Съвета по туризъм Любозар Фратев и Виделина Гандева.
Преди това кучето Тера "пя", а неговият стопанин и емблематичен уличен музикант Амадеус /Георги Димитров/ свири за гостите