„Аз съм шокиран да видя Lidl да продава гръцки продукти, опитвайки се да изтрие част от гръцкия пейзаж и култура“, пише клиент на магазина на име Антоан, който се обърна към мрежата RTL и сигнализира за проблема. Той също така прикрепи снимките на опаковките, които е купил от Белгия, причиняващи му голям дискомфорт и неудобство, подчертава още той пред Български новини.

Този традиционен пейзаж е избран да „придружава“ гръцките традиционни продукти ERIDANOUS, които се предлагат от Lidl. По този начин църквата без кръст в Санторини се появява на пакети от кисело мляко, шам-фъстъци, фета и дори мусака.
 
„Помолихме Лидл да обясни причината, поради която кръстът е премахнат“, казва пред RTL.be възмутения клиент, откъдето му отговарят: „Ние избягваме да използваме религиозни символи, защото не искаме да изключваме религиозни убеждения. Ние сме компания, която зачита мултикултурализма и този принцип е илюстриран на „дизайна“ на опаковката.“

От Лидл обаче не обясниха защо е избран този пейзаж, а не такъв, в който няма църква или друг християнски символ. Разкриването на проблема предизвика силни реакции, като потребителите са шокирани и възмутени от решението на германската верига, която се извини на потребителите:
 
„Намерението ни не беше да шокираме. Избягваме използването на религиозни символи в нашите пакети, за да поддържаме неутрално отношение към всички религии и ако това се разбира по друг начин, тогава се извиняваме на онези, които са шокирани", каза говорителят на Lidl в четвъртък следобед.