„От миналата година, 2017 г., 570 километра републиканска пътна мрежа е започната нейната рехабилитация. На фона на 20 000 км. републиканска пътна мрежа не звучи много”, призна инж. Голосов. И подчерта, че става въпрос за републиканската пътна мрежа, а ако се добавят и улиците в градовете и селата – пътната мрежа ще е около 40 000 км.
„За съжаление не можем да поемем всички пътища наведнъж”, заяви инж. Голосов.
Влизането в сила на тол системата ще увеличи 3-4 пъти финансовата възможност за ремонтиране на пътищата.
„Така в рамките на 10 години ще може да бъдат ремонтирани. Това е един нормален срок”, заяви инж. Голосов. "Нов път, който сега е построен, в зависимост от неговата натовареност, между 6 и 8 години е животът му”, поясни инж. Голосов.
Той посочи, че например за зимно поддържане на пътната мрежа в Германия се дават около 3 300 евро на километър, а в България около 300. „И въпреки това нашите пътища се поддържат не по-зле”.
„Когато тази година имаха проблеми със снега, германците и австрийците затворихапътища, докато те не бъдат почистени. А ние почти нямаме случаи, в които даден път да бъде непроходим”, заяви инж. Голосов.
Прочетете още
- 16:00 Влакът София-Русе се превърна в пещ - кога ще умре някой, за да се вземат мерки?
- 21:14 Кадри, открити на 5800 м, разкриват мистерията около смъртта на алпинисти ВИДЕО
- 12:00 Вандализъм за спорта? Люлински хулиган остави следа и възмущение СНИМКА
- 17:00 Шофьор блъсна триколка с дете на пешеходна пътека в Шумен и дори не разбра