Маршрутните таксита в Пловдив започнаха да изчезват. Три от седемте градски микробусни линии - № 2, 6 и 3, тихомълком вече са спрени. До няколко години няма да оцелее нито една.
"В момента, в който изтече договорът с фирмата, няма да обявяваме нов конкурс. Не ни трябват маршрутки”, предупредиха вчера от общината. Една от причините е, че тези бусове трудно се контролират.
Договорът между Община Пловдив и консорциума, в който участват „Пълдин бус” и „Автотранс 2000” е сключен със срок до 2022 г. "Няма смисъл от този вид транспорт. В маршрутните таксита се возят много малко пътници за разлика от преди години, когато тези коли се пълнеха. Тогава общинската фирма „Градски транспорт” не можеше да покрие линиите. Сега автобусите изпълняват разписанията на 99 процента”, обясниха от „Автотранс”.
Фирмата обслужва и няколко автобусни линии. Спряната маршрутка № 6 например пътуваше през "Кючук Париж" по бул. "Руски" към Филипово и оттам за Войводиново. Вместо нея до селото сега ходи градският автобус № 15.
За разлика от автобусните превози за маршрутките не се плащат от бюджета компенсации и субсидии. Билетчето също струва левче, както и в градския транспорт, но за учениците и пенсионерите няма намаление.
Доста пътници обаче продължават да разчитат на маршрутки, защото са по-бързи от рейсовете и спасяват в пиковите часове. Тогава бусовете се пълнят до козирката, особено ако 10-15 минути няма рейс. Открай време те дразнеха превозвачите, които обслужват градския транспорт, за това, че им взимат пътниците.