През декември 2015 г. Техническият експертен съвет на ДП НКЖИ прие идейния проект за железопътен възел Пловдив. Това ще даде зелена светлина на няколко нови решения. Първо - под централна гара ще минава трасе с дължина 900 метра, което ще свързва бул. "Васил Априлов" и ул. "Димитър Талев". Второ - жп линиите до гара Филипово се повдигат върху мостова естакада, с което отпадат всички прелези по пътя. Железният мост се демонтира и на негово място ще има нов. Стойността на строителните и рехабилитационни дейности е 321 млн. лева. Проектът е част от жп-трасето София-Бургас.
Жп прелезите по ул. „Свобода” и бул. „Шести септември” остават в миналото. Влаковете ще се движат по 1170 метрова естакада, над нивото на пътя, а през река Марица за тях се проектира специален мост, върху който ще се разположи жп отсечката. Това е само част от новият проект на НКЖИ. С него ще стане удвояването на жп трасето Пловдив-Филипово.
Кое го налага?
Проектантите от „Трансгео”, София твърдят, че капацитетът на междугарието Пловдив-Филипово се използва над 60 %. Анализът на трафика показва, че в скоро време ще има недостиг на пропускателната способност на железопътната линия. Това е и основаната причина за планираното удвояване на трасето. От години от НКЖИ имат намерение за нова железопътна естакада. С нея на практика ще се елиминират пресичанията на едно ниво с път III-375 Пещера-Пловдив, ул. “Свобода” и бул. “Шести септември". С новите проекти нивото на уличната мрежа ще се запази, а железния път ще е върху мостово съоръжение (естакада) с обща дължина 1170 м.
Големият плюс на проекта е, че с него се ликвидират пресичанията на улиците с железопътната линия на едно ниво. Това ще стане чрез пътни или железопътни надлези, които ще улеснят пловдивчани”, коментира проектантът инж. Илия Илиев от „Трансгео”. Модерни шумозащитни съоръжения вече са планирани и ще се монтират в отсечката и значително ще намаляват шума покрай трасето.
Проектът за реконструкция на железопътната линия няма да попречи за реализацията на новия мост на Марица. Става дума за продължението на бул. „Копривщица-запад”, разработка на „Илия Бурда”, уверява още инж. Илиев. Двата колектива вече синхронизираха проектите си. Архитектите от Пловдив обаче са недоволни. Първо, защото искат по-архитектурна визия за двата моста над реката. През септември 2015-а те дори направиха свой пленер „По моста”, където млади проектанти се състезаваха да предлагат какви ли не авангардни решения за новото съоръжение при бул. „Копривщица”.
Другото неудобство е в близостта на двата моста, аргументират се от гилдията. Затова архитектите питат - не е ли възможно двата инженерни колектива да комбинират решенията си. И вместо два моста да има само едно съоръжение над реката.
Жп прелезите по ул. „Свобода” и бул. „Шести септември” остават в миналото. Влаковете ще се движат по 1170 метрова естакада, над нивото на пътя, а през река Марица за тях се проектира специален мост, върху който ще се разположи жп отсечката. Това е само част от новият проект на НКЖИ. С него ще стане удвояването на жп трасето Пловдив-Филипово.
Кое го налага?
Проектантите от „Трансгео”, София твърдят, че капацитетът на междугарието Пловдив-Филипово се използва над 60 %. Анализът на трафика показва, че в скоро време ще има недостиг на пропускателната способност на железопътната линия. Това е и основаната причина за планираното удвояване на трасето. От години от НКЖИ имат намерение за нова железопътна естакада. С нея на практика ще се елиминират пресичанията на едно ниво с път III-375 Пещера-Пловдив, ул. “Свобода” и бул. “Шести септември". С новите проекти нивото на уличната мрежа ще се запази, а железния път ще е върху мостово съоръжение (естакада) с обща дължина 1170 м.
Големият плюс на проекта е, че с него се ликвидират пресичанията на улиците с железопътната линия на едно ниво. Това ще стане чрез пътни или железопътни надлези, които ще улеснят пловдивчани”, коментира проектантът инж. Илия Илиев от „Трансгео”. Модерни шумозащитни съоръжения вече са планирани и ще се монтират в отсечката и значително ще намаляват шума покрай трасето.
Проектът за реконструкция на железопътната линия няма да попречи за реализацията на новия мост на Марица. Става дума за продължението на бул. „Копривщица-запад”, разработка на „Илия Бурда”, уверява още инж. Илиев. Двата колектива вече синхронизираха проектите си. Архитектите от Пловдив обаче са недоволни. Първо, защото искат по-архитектурна визия за двата моста над реката. През септември 2015-а те дори направиха свой пленер „По моста”, където млади проектанти се състезаваха да предлагат какви ли не авангардни решения за новото съоръжение при бул. „Копривщица”.
Другото неудобство е в близостта на двата моста, аргументират се от гилдията. Затова архитектите питат - не е ли възможно двата инженерни колектива да комбинират решенията си. И вместо два моста да има само едно съоръжение над реката.