Тризвезден хотел с вътрешен двор-градина и капацитет 150 легла оформя западния фронт на Централна гара. Това ще се случи с реализацията на амбициозния проект на концесионера на съоръжението „Железопътна гара - Пловдив”.
Проектът за хотела е одобрен от общината, има влязло в сила строително разрешение. Изкопните работи за хотела ще вървят под наблюдението на специалист от Археологическия музей. Това е изричното изискване на Националния институт за недвижимо културно наследство, с който е съгласуван проектът.
В момента прашният терен се разчиства от старите постройки. Идеята на концесионера на съоръжението е от западната страна на главното здание да се появи тризвезден хотел. Той ще разполага с 66 броя студия, 4 броя апартаменти и е с капацитет около 150 легла. Около него се развива красив вътрешен двор-градина. Проектът е на софийското студио „Урба Арх”, арх. Станимир Михайлов.
„Архитектите от „Урба Арх” предлагат интересно решение - те вплитат в обемите леки препратки към мотиви, характерни за къщите в Стария град, разказва Стоян Димитров, представител на концесионера. По фасадите на хотела ясно се виждат детайли от алафрангите, старите кобилици и характерните сводове на възрожденските ни къщи. Така модерност и старина влизат в синхрон в цялата композиция.
Хотелът е от апартаментен тип и представлява пет- и шестетажна сграда, а просторен вътрешен двор и галерия оформят прострнствата около сградата. И така обвързва комуникационно студията и апартаментите с двора. Как става това? На партера всички обществени пространства на хотела - рецепция, лоби бар, ресторант и фоайета - са обърнати към вътрешния двор. Вертикалните комуникации са решени с две стълбища и два панорамни асансьора - също обърнати към двора-градина. Разгънатата застроена площ на хотела е 5460 кв. м - над земята.
Хотелът е част от общата композиция, която ще оформи целия гаров комплекс. Освен старото здание на гарата, което се ремонтира усилено в момента, другият акцент е обществено-търговски център на мястото на бившата Транспортна болница. Тук се планира мащабна многофункционална зала за 500 души, а в близост до нея - магазини и офиси.
Това е третата част от нашия проект, но в момента изчакваме от Националната компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) да проектират тунела под Централна гара, след което нашия проект трябва да бъде съобразен изцяло с това подземно преминаване”, уточни представителят на концесионера Стоян Димитров. Излизането от тунела на надземно ниво ще става на спирка за обществен транспорт - локацията й е на Централната жп гара. Тя ще се разположи точно в нашата сграда, допълни Димитров.
За новия гаров терминал са осигурени около 100 надземни паркоместа за леки автомобили и 8 за автобуси. В подземната част на търговския център има място за още 50 коли.