Дългоочакваният пробив  под Централна гара ще започне през 2019-а година и трябва да завърши до края на 2020, каза за Радио Пловдив инж. Иван Бакалски – ръководител на проекта за рехабилитация на ж.п. линията София – Бургас – Втора фаза.

Проектът на НКЖИ за развитие на железопътен възел Пловдив е одобрен и на този етап тече процедура по избор на  изпълнител. Очаква  се договорът да бъде подписан до април. Като Европейската комисия е оптимизирала сумата от 224 870 000 лева на 202 380 000 лева, съобщи инж. Бакалски. 

Финансирането на целия проект, който е от няколко части,  е по Механизма за свързване на Европа в сектор "Транспорт". Едната част е тунелът под жп Централна гара. 

С този тунел ще се свържат булевардите „Васил Априлов“ и „Македония“ - мечта на пловдивчани  и урбанисти от 1968г.

Първо ще се извърши пробива под Централна  гара, а след това предстои бутането на Бетонния мост, каза инж. Бакалски и допълни, че неговото съществуване е тапа за жп возилата, която със събарянето му ще се отпуши.

За тунела с дължина около 480 метра са предвидени 40-45 милиона лева. Ще има автобусна спирка и пешеходни зони от двете страни. Но няма да има търговски обекти. Такива ще има в ареала на гарата. За която има концесионер, с който се координират. Над тунела ще се построи сграда за офиси.

Строителните работи по пробива на тунела няма да попречат на рехабилитацията на ЖП гарата, която е пред завършване.

Инж. Бакалски каза още, че строителните дейности, които ще се извършват поетапно, ще променят жп – маршрутите. Някои ще минават през  Филипово, а може и да се наложи пълно прекъсване.

Така става ясно, че домакинството на Пловдив като Европейска столица на културата ще бъде в схемата на строителните дейности. " Ще се постараем да осигурим удобство на гостите на Пловдив, които ползват жп транспрот ", обеща инж.Бакалски и се извини на пловдивчани в аванс за свързаните със строителството неудобства.