Предстои и одобряването на проекта за пробив при Централна гара, който да позволи свързването на булевардите „Васил Априлов“ и „Македония“.

Тунелът тръгва от бул. ”Васил Априлов” ще минава под бившата Транспортна болница и ще бъде успореден на сегашния подлез под гарата, обясни авторът на проекта за уличната инфраструктура на проекта инж. Димитър Балчев.

Тръбата ще е на 7 четра под земята, с две ленти за движение по 7.5 метра, разделени от 3.5 метра разделителна линия.

Предвиждат се две двойки автобусни спирки / на Централна гара и до автогара "Родопи"/ и вертикални изходи за пешеходци. Трасето тръгва от бул. "Васил Априлов", ще мине под колелото на гарата, което се запазва и ще излезе до стадион "Спартак". Успоредно на Халите, транспортното съоръжение се свързва с бул. „Македония”. За да поеме трафика, бул. "Македония" ще се преобрази като се намали площта на пешеходната алея за сметка на улично платно в посока - юг.

Предстоят отчуждителни процедури около старите квартални хали, като 6 - 7 от тях ще бъдат напълно разрушени .

Проектантът уточни, че до стадион "Спартак" ще има развързки за Южната тангета, която все още не съществува - трасе между Коматевския възел до надлез "Родопи". От северната страна - предстои леко разширяване на ул. "Велико Търново", за да позволи връзка между "Руски" и "Васил Априлов".

Проектът, който е свързан с модернизацията на жп инфраструктурата, предвижда събаряне на Бетонния мост, но то най- вероятно ще се случи след като пробивът е завършен.

Най- реалистичния срок за завършване на обекта е 2 години, прогнозира експертът.