Върховният административен съд (ВАС) потвърди санкция от 370 859 лв., наложена на "Лидл България ЕООД енд Ко“ КД от Комисията за защита на конкуренцията заради заблуждаваща реклама, съобщиха от антимонополния орган.
Глобата е наложена още през 2013 г., когато КЗК установява, че рекламната кампания на веригата хипермаркети "Най-доброто от България, най-доброто от Европа“ има заблуждаващ характер.
В своето решение Съдът изцяло споделя констатациите на Комисията за извършеното нарушение. Според Комисията и Съда връзката между категорията рекламирани продукти и търговските им марки, ведно със словосъчетанието „най-доброто” създава убеждението за най-добро качество от тази категория, предлагано под съответните марки, за които е установено, че по качествените си показатели се доближават до границата на допустимите стойности за годност. Съдът потвърждава, че рекламното послание по начина му на представяне е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителите и извлича необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.
Всеки клиент на "Лилд", който смята, че е ощетен от рекламната компания, може да предяви иск за компенсации по реда на Гражданския процесуален кодекс.