Асансьорът на столичната метростанция „Младост 1“, за който бе получен сигнал, че е заседнал докато е превозвал семейство с бебе, е с изрядна документация. Съоръжението е изправно и към днешна дата функционира нормално. Това показа проверката на инспекторите от Държавната инспекция за метрологичен и технически надзор.
Извънредното спиране е било вследствие на токов удар като устройството за двустранна връзка е сработило и своевременно е била уведомена поддържащата фирма. Те са откликнали веднага на сигнала, но до пристигането им на мястото, пътниците в асансьора са били излезли сами.
При днешната проверка на място инспекторите на ДАМТН са симулирали различни ситуации, които са показали, че всички предпазни механизми на асансьора сработват. Има и естествена вентилация в кабината на асансьора, така че да има достатъчно кислород и при липса на електричество. Съоръжението е преминало технически преглед през септември м.г., а всеки месец поддържащата фирма е извършвала функционални проверки, каквито са изискванията на нормативната уредба. Налице е дневник, в който са описани всички ремонти и спирания на асансьора. Допълнително и собственикът – „Метрополитен“ ЕАД води подобен отчет, от който се вижда, че съоръжението функционира нормално. Воденето на подобна документация от собственика не е задължително, но е възприето като добра практика от софийското метро и се прави за всичките им съоръжения.
Инспекторите на агенцията извършват планови проверки и реагират на всички получени сигнали. От началото на годината ДАМТН е проверила 4530 асансьора, като принудително са били спрени 225 от тях.
При днешната проверка на място инспекторите на ДАМТН са симулирали различни ситуации, които са показали, че всички предпазни механизми на асансьора сработват. Има и естествена вентилация в кабината на асансьора, така че да има достатъчно кислород и при липса на електричество. Съоръжението е преминало технически преглед през септември м.г., а всеки месец поддържащата фирма е извършвала функционални проверки, каквито са изискванията на нормативната уредба. Налице е дневник, в който са описани всички ремонти и спирания на асансьора. Допълнително и собственикът – „Метрополитен“ ЕАД води подобен отчет, от който се вижда, че съоръжението функционира нормално. Воденето на подобна документация от собственика не е задължително, но е възприето като добра практика от софийското метро и се прави за всичките им съоръжения.
Инспекторите на агенцията извършват планови проверки и реагират на всички получени сигнали. От началото на годината ДАМТН е проверила 4530 асансьора, като принудително са били спрени 225 от тях.