За първи път в България през новата учебна година Пловдивският университет „Паисий Хилендарски“ разкрива прием за бакалавърската програма „Учител по предмета „Човекът и природата“. Дипломираните по тази специалност ще могат много по-лесно да започнат работа като учители по четири учебни предмета в прогимназиален етап – „Човекът и природата“ в 5 и 6 клас и биология, химия и физика в 7 клас. След едногодишно обучение в магистърска програма по някоя от природните науки, тези учители могат да преподават и в гимназиалния етап.
Завършилите ще получат базисни знания в областта на педагогическите науки, биологията, химията, физиката и астрономията и ще могат да преподават тези учебни дисциплини, както и учебния предмет „Човекът и природата“ в прогимназиалния етап на българското училище. Кандидатстването за тази специалност е с оценки от един от следните държавните зрелостни изпити: „Физика и астрономия“, „Математика“, „Биология и здравно образование“, „Химия и опазване на околната среда“, „Български език и литература“. Възможно е да се кандидатства и с полагане на тест със събеседване по физика или математика, или биология, или химия, или български език.
В България до този момент не се подготвяха учители за тази учебна дисциплина. Обикновено тя се преподава от учители, които са завършили „хибридните“ специалности „Химия и физика“ или „Биология и химия“. За да могат да преподават предмета „Човекът и природата“, тези специалисти трябва да получат допълнителна квалификация по третата учебна дисциплина.
В малките населени места училищата са до 7-ми клас, затова и там широкопрофилните педагогически специалисти са изключително търсени. Така завършилите специалността „Учител по предмета „Човекът и природата“ ще могат не само да си намират лесно работа, но и да избират къде, обясняват още от университета. Очаква се и предстоящото увеличение на учителските заплати и редицата социални придобивки, които планира МОН, ще направят учителската професия по-желана и по-търсена.
Бъдещите учители изучават и прилагат по време на подготовката си визуални и интерактивни форми на обучение, използване на бар-кодове и мобилни устройства за непрекъснато и независимо обновяване на материала от учебниците, както и прилагане и изграждане на нови знания, на базата на взаимодействия с виртуални обекти.
След дипломирането си бъдещите учители ще могат да прилагат новите технологии в класните стаи, както и сами да обновяват учебното съдържание според непрекъснато променящите се учебни планове, които често изпреварват издаването на актуализирани учебни пособия.