Няколко пациенти със сериозни оплаквания бяха върнати от неврологичното отделение на МБАЛ „Централ Хоспитал”. В редакцията постъпиха два сигнала от болни, които не са били приети заради изчерпани лимити в лечебното заведение.  

Става въпрос за хора, които предварително са планирани в листата на чакащите. Трябваше да ги презапишем за прием през март, тъй като се нуждаят от диагностично изясняване, а лимитите са изчерпани от миналата седмица. Това обясни д-р Радослав Мавров, шеф на неврологичното отделение в болницата. За един ден са върнати около 10 души. Сред тях са пациенти със силен болков синдром - предимно в гръбначната област и кръста, както и с новопоявили се парези на лицето. Д-р Мавров обясни, че на практика в отделението приемат само пациенти по спешност, основно с инсулти.

Въведена е листа на чакащите. В Пловдив има и други лечебни заведения с неврологични кабинети и отделения и при нужда пациентите могат да се обърнат към тях, коментираха от Здравната каса. 

 

След сигналите на "Марица" от РЗОК започнаха проверка на случаите. "Няма проблем, аз лично настоявам всеки ден да идват при нас и да контролират. Нека те да обяснят на онкологично болен с метастази в черния дроб спешен ли е, или е за листа на чакащите и кога да започнем да го изследваме и лекуваме", реагира емоционално д-р Невен Енчев, мениджър на верига болница "Медлайн", част от които е и "Централ Хоспитал". Д-р Енчев нареди пациенти да не се връщат с мотива, че в болниците работят лекари, а не счетоводители. Той допълни, че 40 на сто от пациентите им са от други здравноосигурителни каси и хората са избрали да се лекуват в точно определена болница и при даден специалист. 

 

Преди време от пациентските организации прогнозираха, че с въпросните листи на чакащите ще се наруши правото на избор на болните и те ще трябва да отидат там, където има лимит, а не където желаят./Марица.бг