Областният управител Здравко Димитров събира  днес кметовете на Пловдив, Марица, Родопи, Куклен и Крумово, за да обсъдят три приоритетни обекта за района. Това са разширението на пътя Пловдив - Асеновград, проектирането на  новото трасе на околовръстния път от магистрала "Тракия" до Асеновградско  шосе и  проект на 4-лентов околовръстен път между  надлез "Скобелева майка" и Асеновградско шосе.  На срещата ще присъства и шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов. Лично премиерът Бойко Борисов  се ангажира с третия пътен обект в Пловдивска област  в събота, когато изненадващо  от Девин пристигна да  провери как върви изграждането  на трасето Пловдив - Асеновград.  

Пътят между надлеза и Асеновградско шосе  е  много важен, защото с него се затваря околовръстният пръстен, наричан още външен ринг на Пловдив. Той е с дължина около 7 км и за него има проект, подготвен преди няколко години от АПИ и променен от община Пловдив на четири вместо две платна. Предстои да бъде изготвен парцеларен план, след което да започне отчуждаване, каза вчера кметът Иван Тотев. Той обясни, че  при разглеждането на проекта експертите в АПИ са направили  40 забележки, свързани предимно с отводняването.  

От АПИ не са съгласни с това, че за да спестят средства за отчуждаване, проектантите са изместили  трасето до жп линията.  Според Иван Тотев средствата за отчуждаване не са толкова големи - между 300 и 400 хил. лева. "Дори коментирахме с премиера, че парите  могат да бъдат заложени в бюджета на Агенцията", отбеляза  кметът.  

На новия път между "Скобелева майка" и Асеновградско шосе  ще бъде изградено осветление и отводнителна система. Трасето ще  улесни придвижването от Смолян и няма да се налага колите да минават през Тракия и бул. "Кн. Мария-Луиза", за да излязат на Цариградско шосе.

Здравко Димитров ще направи днес  поредната инспекция на  пътя  Пловдив  - Асеновград. Строителите от фирма "ИСА - 2000" ще асфалтират  един участък,  за да  може надзорът да вземе проби за качеството, на което изключително много държат.  Пътната основа е с дебелина 60 сантиметра, тоест 38 см е трошен камък, 12 см - битумизирана баластра, 6 см биндер и 4 см плътна смес, описа технологията представителят на "ИСА 2000" инж. Паун Иванов. Фирмата  работи с ускорени темпове, за да приключи с 10-километровото трасе до края на тази година.