За четири години автоматите за билети в столичните трамваи и тролеи са ощетили пътниците със 70 000 лева. Това е сумата от невъзстановено ресто.
Стотици пътници в София всеки ден се сблъскват с този проблем. Трябва да разполагат с точно приготвена сума - 1,60 лв. В противен случай получават билет, но не и ресто.
Системата за таксуване е въведена през 2008 г., когато цената на билета е 1 лв. Сега обаче има монети от 2 лв., а тя не може да премине през отвора на касовия апарат.
Ако човек има монета от 2 лв., трябва да си купи билет от ватмана или шофьора, но не и от касовия апарат на трамвая или автобуса.
„Ако се пуснат например 3 монети по 50 ст. и една от 20 ст., което прави 1,70 лв., няма да се върне ресто от 10 ст.”, обясняват пред bTV пътници, ползващи редовно градския транспорт.
Така за четири години от невъзстановено ресто в автоматите са останалите 70 000 лева, сочат сметките.
„Тези спестени пари се заприхождават в касата на дружеството със специални протоколи и се използват за поддръжка на същата система. Този валидатор, като се повреди, трябва да се купи нов - един такъв валидатор струва 800 евро. Един касов апарат е 1500 евро”, посочват от Столичния градски транспорт.
Модерна система за таксуване и валидиране на билетите, която не ощетява пътниците, се очаква да бъде въведена в средата на 2020 г.