Директорът на Националното тол управление на АПИ Антон Антонов заяви, че проблем със системата за електронни винетки няма, като единственият констатиран проблем по думите му са терминалите за закупуване. Той призна в сутрешния блок на БНТ, че сайтът bgtoll.bg, от който се закупуват електронни винетки, е имал проблеми в началото, но те са изчистени.
До средата на следващата седмица по граничните пунктове ще бъдат инсталирани 37 терминали за закупуване на електронни винетки, увери директорът на Националното тол управление в АПИ Антон Антонов. По думите му, с въвеждането на всяка нова система е нормално да има известни грешки.
Чрез Външно министерство чуждите превозвачи са уведомени как могат да си купят електронна винетка по интернет, обясни той.
Единственият констатиран от АПИ проблем с електронните винетки е бил с терминалите за закупуване, заяви Антонов. По думите му, шофьорите, които са купили електронни винетки по няколко пъти за един и същ автомобил, ще бъдат компенсирани. „Полагаме всички усилия системата да работи“, допълни той.
Не се очаква сериозна загуба от гратисния период, даден до 15 януари, до който липсата на винетка няма да се санкционира. По малките населени места от понеделник винетки ще разпространяват клоновете на Българските пощи.
Директорът на Националното тол управление каза, че конвертирането по няколко стотин пъти на хартиена винетка в електронна, засечено от системата, не се дължи на бъг. В момента кол центърът не работи, но ще започне работа от следващата седмица. До тогава, шофьорите могат да звънят на телефоните на АПИ, увери Антонов.