Американската социална мрежа Фейсбук изгради огромен рекламен бизнес върху това, което знае за своите ползватели. Възможно е обаче тъкмо огромната база данни на компанията да се превърне в най-големия ѝ проблем. Тази седмица германската атимонополна служба излъчи първо предупреждение като реши, че „Фейсбук“ злоупотребява с позицията си на пазара с комбинирането на данни от други платформи, предаде БНТ. 

„Харесва ми“ - това е капанът, в който влиза всеки потребител на социалната мрежа. Независимо къде в мрежата сърфира и какво точно разглежда, достатъчно е само да отвори една страница. Тогава капанът се затваря и всичко е в ръцете на "Фейсбук".

"В бъдеще, „Фейсбук“ вече няма да може да принуждава ползвателите си да се съгласяват с неограничено събиране на данни, които не са на платформата,но са в профилите", коментира Андреас Мундт, председател на антимонолната служба на Германия.

Целта на германските регулатори е да преустановят събирането и свързването на различна по вид информация, представлявала интерес за потребителя.

Така влиянието на „Фейсбук“ при обмена на данни със странични приложения, като „Туитър“, „Уотсап“ и „Инстаграм“ ще бъде ограничено.Образно казано, данните ще остават само при платформата, върху която се намират.

Германците, които са много внимателни към личните си данни, приемат с одобрение решението на антимонополната служба. А от началото на годината двама водещи политици публично оповестиха закриването на своите профили в социалната мрежа. Миналата седмица канцлерът Ангела Меркел се раздели с "Фейсбук" със странния аргумент, че вече не е партиен лидер.