Недоволство срещу новите идеи за ограничения на пътя. Тази седмица правителството одобри правила за пътна безопасност, които предвиждат повече учебни часове и по- ниска разрешена скорост. На първо място автоинструкторите казват, че цената на курсовете щяла да скочи драстично, а и сега била достатъчно висока.
Промените предвиждат още разрешената скорост в градовете да бъде 30 км/ч, а извън населено място на първокласни пътища – 80 км/ч. Не става въпрос обаче за цялата територия на областта. Големите булеварди ще останат със сегашните ограничения, а новите такива ще бъдат за малките квартални улици.
„Тези 30 км/ч ще бъдат за места, които са жилищни зони, където има училища и спортни площадки. На основните улици ще се запази ограничението от 50 км/ч ”, каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
От години светът се бори с черната статистика на пътя. Според статистиката всеки километър по-бавно движение намалявал жертвите с около 5 на сто.
Обмисля се и увеличаване на часовете за кандидат-шофьорите. Инструкторите обаче изчисляват, че крайната цена ще скочи драстично и това ще увеличи проблемите, а няма да ги реши.
И още от предложенията. Вътрешното министерство мисли по идеята скоростта за първокласните пътища да бъде 80 км. в час, а не както сега – 90. Схемата вече работи във Франция, но и среща недоволството на част от хората. Наскоро жълтите жилетки счупиха над 200 от камерите на пътя, именно като демонстрация срещу ограничената скорост.