Официалната статистика сочи, че през тази година над 200 хил. автомобила с газова уредба са преминали през Годишен технически преглед, значително повече от официално регистрираните в КАТ – 29 хил. „Има фрапантно разминаване между регистрираните автомобили с газова уредба и тези, които преминават Годишен технически преглед”, настоя инж. Георги Илиев.
Според експерта данните на Автомобилната администрация са много по-точни от тези, с които разполага МВР. Експертът обясни пред bTV, че автомобилите с газова уредба са също толкова безопасни, колкото тези с бензинови или дизелови двигатели, ако се спазват съответните стъпки при монтирането и обслужването на газовата уредба. По думите му годишният преглед е единственият начин, който удостоверява изправността на даден автомобил и газовата му система. Въпреки това, поради липса на познаване на подобен вид системи, масово в пунктовете за преглед се прави само външен оглед.
Според инж. Илиев е важно обаче да се следят всички съпътстващи компоненти на газовата бутилка. При проверка е ключово да се следи за теч на газ (с помощта на уред), дали няма ударени тръби под колата и дали не е наранена целостта на уредбата. Експертът изтъкна, че европейските наредби задължават при пълнене на газова бутилка, поне 20% от нея да остава свободна. Той обясни, че при 100% пълна бутилка има проблем със системата.
От 2014 г. газовите бутилки имат експлоатация от 10 г., а метановите – 20 г. Илиев подчерта още, че клиентите не са задължени да извършват надзор върху газовата системата, ако е извършен реален преглед и бутилката е монтирана в оторизиран сервиз.