Спасителите от Специално звено за бедствия (EMAK) са получили повече достъп до полуизгорелия ферибот Euroferry Olympia в петия ден на спасителната акция след овладяване на пожара.

Както е известно, Euroferry Olympia се запали в петък, след като напусна пристанището Игуменица близо до остров Корфу на път за италианското пристанище Бриндизи. Пожарът се предполага, че е избухнал в гаражното отделение.

Оцелял от горящия ферибот: Шофьорите предпочитат да спят в камионите, после няма излизане

Говорителят на противопожарната служба Василис Ватракоянис заяви пред kathimerini.gr, че пожарникарите са в надпревара с времето, за да открият изчезналите, за които се смята, че са шофьори на камиони. Както каза той, все още не са претърсени всички части на кораба.

Общо 281 души бяха спасени, а тялото на гръцки шофьор беше открито в кабината на камиона му в неделя. Издирват се 10 лица, от които 7 българи. Вчера от бТВ информираха, че са открити още две тела. Тази информация обаче все още не е потвърдена.

Говорителят на противопожарната служба отбеляза, че термичното напрежение на места остава много високо. „Целта е да се проучат всички части на кораба. Има затруднение в гаражите с камионите, но членовете на спасителните екипи са добре обучени”, отбеляза той.

Пожарникарите влизат в кораба на групи със специални защитни униформи и екипировка.

Говорейки пред националния телевизионен оператор ERT, координаторът на спасителните операции на EMAK Димитрис Контоянис подчерта, че с температури от 200 градуса по Целзий – достигащи на някои места 300, Euroferry Olympia е като „плаваща тенджера, която ври вода“.

Проверка, извършена на пристанище Игуменица на 16 февруари, е констатирала пропуски в чистотата и хигиенните условия. Съответните данни от инспекцията са включени и в международната морска база данни Equasis.

В изявление от компанията Grimaldi Group твърдят, че проверките на гръцките пристанищни власти (включително системите за откриване на дим и пожарогасене) са „завършили със задоволителни резултати“.

В същото съобщение компанията-собственик посочва, че корабът е бил редовно почистван и дезинфекциран, както и обхождан от членове на екипажа, за да се гарантира, че в гаражите няма шофьори след отпътуване.

Очаквайте подробности!

Българите чакат, гасенето не спира: Има ли шанс за оцелели на ферибота?

Извадиха оцелял от горящия ферибот край Корфу. Пътник е бил, беларусец