Електрическите автомобили на Tesla получиха нова възможност. Те вече могат самостоятелно да диагностицират повредите и при желание на водача и да запазят необходимите резервни части в определени автосервизи.

Един от притежателите на електромобил на Tesla публикува снимка, на която се вижда по какъв начин автомобилът съобщава за възникнали проблеми в системата за рекуперация на енергия. Показалият се програмен прозорец включва съобщение, указващо че необходимата автомобилна част е налична в сервиза, който собственикът е указал като най-предпочитан. Предлага се и съгласуване на времето на визитата в сервиза с помощта на мобилното приложение на Tesla или чрез сайта на компанията.

How phenomenal is this? Your @Tesla knows when a part needs replacing, and proactively orders the replacement itself! This is next level stuff @elonmusk! ???? pic.twitter.com/y7hTkjSpC5

— ????️‍????????????Ryan Ross (@ryanrossuk) May 5, 2019

Малко по-късно Tesla потвърди разгръщането на новата функционалност и я сравни с това, как би трябвало да работи идеалната бъдеща медицина: „Не е необходимо да посещавате личния лекар – просто трябва да отидете в аптеката за необходимото лекарство„.

Нововъведението е част от обявената от Илън Мъск автоматизация на процесите, които излишно губят времето на притежателя на повредил се електромобил. Плановете в това отношение са при необходимост електромобилът да бъде временно заменен до отстраняване на повредата, а в малко по-далечно бъдеще, самостоятелно да посещава избрания от неговия притежател автосервиз.

Мъск каза още, че тези съобщения могат да бъдат игнорирани от настройките, но не препоръчва това.