Младата швейцарска компания Innolith официално представи акумулаторна батерия с рекордна плътност на енергията, която е четири пъти по-висока от плътността на акумулаторния блок в Tesla Model 3. Подготвя се серийното производство.

Пробив при електромобилите

Швейцарският стартъп Innolith постави нов рекорд по отношение плътността на енергията на комерсиалните литиевойонни акумулаторни батерии. Според спецификациите, енергийната плътност на иновационната батерия превишава 1000 Wh/kg.

За сравнение, батериите, използвани в електромобилите на Tesla Model 3 са с енергийна плътност 250 Wh/kg, като след около една година този показател ще нарасне до 330 Wh/kg. А министерството на енергетиката на САЩ спонсорира проект за създаване на батерия с енергийна плътност 500 Wh/kg.

Подобни показатели се опитват да постигнат производителите на акумулаторни батерии с твърд електролит.

Ако изявленията на Innolith се окажат верни, компанията моментално ще стане лидер в този огромен пазар. Специалистите на Innolith допълват, че с техните акумулаторни батерии електромобилите ще могат да изминават над 1000 километра с едно зареждане.

Към днешен ден пробегът на електрическите автомобили не превишава 500-530 километра.

Основният елемент

Innolith разработва литиевойонни батерии с течен електролит. Единствената разлика на техните продукти от другите, е разтворителят. Компаниите най-често използват органични разтворители, които лесно се възпламеняват. Швейцарските специалисти са решили да използват неорганичен разтворител, консистенцията на който прилича на сол.

„По този начин ние елиминирахме риска от запалване, понеже по принцип в нашите батерии няма какво да гори. Премахнали сме и всички реактивни компоненти. По този начин се повиши капацитетът, като стабилността се запази на същото ниво“ – заяви председателят на борда на директорите Алън Грийншилдс пред The Verge.

Innolith изгражда първата си поточна линия за новите акумулаторни батерии в Германия. Първите партиди трябва да излязат след около 3 години, а масовото производство се очаква да бъде настроено и стартирано след 5 години.

Грийншилдс допълни, че от новите батерии са се заинтересували почти всички производители на електромобили и на акумулаторни батерии, включително и от Индия.