Вероятно сте чували или дори имате Spotify приложение на вашия смартфон или компютър. Услугата е най-успешния пример в света на аудио стрийминга, но изглежда Amazon също иска парче от голямата печалба. Компанията планира да пусне своя услуга, подобна на Spotify. Тя се очаква да бъде безплатна и отново да се захранва от реклами. Новата платформа се очаква да дебютира най-рано следващата седмица. Първоначално ще се дава достъп само до „ограничен каталог“ засега само в няколко държави.  Нововъведението би било по-подходящо за Echo говорителите.

Твърди се, че Amazon планира да плаща на конкретни брандове определена сума за всеки един изпълнен стрийм. Тя не зависи от това какво количество реклами го съпровождат. За момента Amazon не желае да коментира по въпроса. Но определено издаването на безплатна услуга за стриймване на музика би ѝ помогнало. Платформите ѝ, изискващи абонамент (Prime Music и Music Unlimited) са сравнително популярни със своите 20 милиона регистрирани потребители. От миналата година обаче не е ясно каква част от тях действително ползват услугите. Още повече, че Prime Music идва по-скоро като подарък. Дори и безплатната платформа с ограничен каталог би имала повече успех от Music Unlimited. Тя би се харесала на повече потребители, помагайки на Amazon да продава хардуер, подходящ за асистента Alexa.