В началото на април, Microsoft издадоха редовния пакет с обновления, засягащи Windows и програмите, свързани с операционната система. Почти веднага се появиха и проблеми. Този път, те засягаха антивирусните продукти. Доклади за конфликти бяха подадени от потребители на Avast, Avira и Sophos. Последните, които се оплакват от подобни грижи са ползващите McAfee, информира ThreatPost.

Междувременно, Microsoft признаха за наличието на проблема и издадоха специален бюлетин по въпроса, който беше обновен в края на миналата седмица с възможни решения.

Едно от предположенията, които потребители изказаха, беше свързано с пач за Windows Defender, който е активирал защитната програма на Microsoft редом до тази на външната компания, която ползва собственикът на машината. Друга възможна причина, която самите Microsoft посочват, може да е обновление за различните имплементации на Kerberos, което е пристигнало този месец. „След инсталирането на това обновление, наши потребители докладват, че авторизирането претърпява неуспех за услуги, които изискват неограничено делегиране след изтичането „билета“ на Kerberos“, пишат от Microsoft. Въпросният „билет“ (ticket) представлява сертификат, издаден от автентикационния сървър, криптиран с неговия ключ. Периодът му на изтичане е по подразбиране зададен на 10 часа. Компанията вече работи по разрешаване на проблема.

Както McAfee, така и Avast обаче, предполагат, че проблемът може да е свързан с промяна в Windows Client-Server Runtime Subsystem (csrss.exe), която е дошла с априлския Patch Tuesday. Става дума за жизнено важна част от Windows, отговорна за потребителското пространство на Win32 подсистемата и отговаряща за Win32 конзолата и за изключването на потребителския интерфейс.

Avast вече издадоха пач за проблемите свързани с техните продукти.