На 11-ти февруари Илън Мъск написа в своя Twitter акаунт, че при тестовете на ракетния двигател Raptor е постигнато рекордно високо налягане в соплото от 268,9 бара. По този начин компанията SpaceX подобри рекорда на руския ракетен двигател РД-180. Новият Raptor е предвиден да се използва в следващото поколение мощни ракети носители, които ще се използват за полети до Луната и до Марс.

Конструкторите на ракетни двигатели на руската компания Енергомаш не се съгласиха с това изявление на генералния директор на SpaceX. Според руските специалисти, тези двигатели имат различни горивни системи и тяхното директно сравняване не е коректно.

Според главния конструктор на Енергомаш, Пьотр Льовочкин, ракетният двигател Raptor работи с метан и кислород и високото налагане в соплото не е нещо изключително. „Високото налягане в соплото не е толкова важна характеристика, каквито са тягата и специфичния импулс„.

Руският ракетен двигател РД-180 използва керосин и кислород. Това е друга горивна система, при която налагането в соплото може да достига максимум до 280 бара. Льовочкин заяви, че да се сравняват двигателите на Енергомаш и на SpaceX е все едно да се сравняват параметрите на бензинов и дизелов двигател с вътрешно горене.

В края на своето изявление конструкторите от Енергомаш заявяват, че приветстват „първите успехи“ на своите колеги от SpaceX в областта на изграждането и производството на ракетни двигатели. Това показва, че „специалистите на SpaceX са достигнали достатъчно високо ниво на проектиране и разработка в тази област“.