Изданието The Wall Street Journal цитирайки свои добре осведомени източници, съобщи, че системата за подобряване на маневрените характеристики MCAS е работела по време на врязването на лайнера от полет 302 Ethiopian Airlines в земята. Информацията е получена след прочитане съдържанието на черните кутии на катастрофирали самолет Boeing 737 MAX.

Този факт може да потвърди догадките на авиационните експерти, които свързаха катастрофите на този самолет с MCAS. При опасност от възникване на ситуация с прекалено издигане носа на самолета MCAS автоматично смъква носа на самолета, за да увеличи скоростта. Разследването предположи, че един от сензорите на MCAS е подал неправилни данни относно ъгъла на атаката на въздушния поток и автоматичната система е свалила носа и е ускорила самолета в посока право към земята.

В другите самолети, включително и в предишното поколение на Boeing 737, тази технология не се използва. Но в 737 MAX са поставени нови, по-икономични и по-големи двигатели. Заради техните по-големи габарити се е наложило двигателите да бъдат поставени по-нагоре и по-навън на крилата. По този начин нараства вероятността самолетът рязко да вдигне носа си при пределни ъгли на атака на въздушния поток. Именно това се избягва с използването на MCAS.

Катастрофата в Етиопия е втората за Boeing 737 MAX през последната половин година. В края на месец октомври същия лайнер падна и се разби в Индонезия при много подобни обстоятелства. След това редица държави се отказаха от използването на този самолет. Следствието за причините за тези инциденти продължава.