В младостта си Уорън Бъфет е осигурявал прехраната си с продажбата на вестници. Днес милиардерът заяви, че съвсем скоро хартиени вестници почти няма да има.

Уорън Бъфет, който е на трето място в глобалния рейтинг на Forbes с финансово състояние $82,5 милиарда заяви, че намаляването на количеството реклами ще доведе до затварянето на повечето вестници. Според него, на американския пазар могат да останат само The New York Times, The Washington Post и The Wall Street Journal.

Бъфет каза, че преди вестниците са се конкурирали, „кой ще бъде най-дебел„:

„Побеждаваше вестникът, който има повече страници. Понеже в него може да се побере повече реклама“.

Бъфет сподели, че днес читателят може да получи новата информация незабавно. Той вече не трябва да чака сутрешния или вечерния вестник, за да разбере кои са свободните работни места или да разгледа борсовите котировки.

„Преди аз виждах цените на акциите чак на следващата сутрин. Тогава трябваше да разнасям вестниците и преглеждах котировките преди да започна“ – каза милиардерът.

Според аналитичния център Pew Research Center, от 2006 до 2016 година доходите от реклама на американския вестникарски бизнес са намалели почти тройно: от $49 милиарда на $18 милиарда.

За първи път Бъфет заговори на тази тема по време на миналогодишното ежегодно събиране на акционерите на неговия инвестиционен холдинг Berkshire Hathaway. През изтеклата година се вижда как редакциите на редица вестници съкращават персонала, за да намалят разходите.