Здравната каса не може да глобява лекарите за некачествена медицинска помощ.
Причините са липса на правила как да се оценява качеството на медицинската услуга и отменена от здравното министерство наредба за удовлетвореността на пациентите, показва проверка на БНР.
В същото време от касата предлагат в новия рамков договор да бъде заложена като критерий за качество продължителността на лекарския преглед, която да е минимум 15 минути.
Според действащия рамков договор лекарите оказват помощ съгласно критерии за качество и достъпност, разписани в него. Такива критерии обаче не са приети от страна на Лекарския съюз, обясниха от Здравната каса. Не са одобрени и правила, по които те да се прилагат. Друга пречка е отменена през 2017-та година наредба за удовлетвореността на хората от медицинските дейности, заплащани от касата.
Така ведомството не може да санкционира лекари за некачествена услуга. И предлага в новия рамков договор да бъдат завишени глобите за нарушаване на критериите за качество, а един от тях да бъде продължителността на прегледа – минимум 15 минути.
Против това се обявиха и лични лекари, и пациентски организации.
"Ако човек свърши една работа добре, но я свърши за по-кратко време, това не означава, че е работил некачествено. Напротив, означава, че е работил по-качествено", посочи д-р Костадин Сотиров.
"Не може да има време - дали ще е минимално или максимално. Медицината не може да бъде слагана в рамки", каза Иван Димитров от Българския пациентски форум.
Прочетете още
- 08:21 Феновете на Локо Пловдив изригнаха срещу Иван Демерджиев
- 19:00 TikTok обувки: Поръчваш маратонки, получаваш фактура от Yettel
- 20:00 Опит за кражба в автобус в София: Жена твърди, че мъж "опипва" чантите на пътници
- 21:00 Първото убийство в историята е от преди 12 000 г.: учените разрешиха случая