Забелязали ли сте, че шофьорите на определени марки автомобили са по-склонни да карат безотговорно, отколкото други?

Предупреждение се отправя към собствениците на БМВ, след като проучване разкри, че за водачите на немското возило е най-вероятно да причинят автомобилна катастрофа.

400 000 пътни произшествия в Обединеното кралство са предизвикани от шофиране с превишена скорост, преминаване на червени светофари, сочат данните, публикувани в Journal of Social Marketing.

Установява се, че шофьорите на определени марки автомобили са значително по-склонни да шофират безразсъдно.

Водещият автор на изследването, Алън Тап, професор по социален маркетинг в Университета на Западна Англия, каза: „При равни условия бихте очаквали еднакво съотношение на агресивни маневри при всички марки. Инцидентите, причинени от рисковано или агресивно шофиране, са много по-разпространени при марки превозни средства, рекламирани като „скоростни“ автомобили – тези с реклама и маркетинг, които изглежда възхваляват висококачественото шофиране, "вижте ме, царю".“

Освен БМВ, включени са и Субару и Порше.

„Ние знаем, че някои производители на автомобили харчат стотици милиони долари по целия свят всяка година, за да рекламират колите си с изображения, които в някои случаи неусетно загатват връзка между марката им и шофирането с висока скорост. Знаем също, че дизайнът на някои марки изглежда се харесва на водачи, които искат да тестват границите на възможностите на колите,“ казват още в изследването.

Междувременно скромната Шкода беше обявена за една от най-сигурните коли на пътя.

Превод: GlasNews.bg