Забелязали ли сте, че шофьорите на определени марки автомобили са по-склонни да карат безотговорно, отколкото други?
Предупреждение се отправя към собствениците на БМВ, след като проучване разкри, че за водачите на немското возило е най-вероятно да причинят автомобилна катастрофа.
400 000 пътни произшествия в Обединеното кралство са предизвикани от шофиране с превишена скорост, преминаване на червени светофари, сочат данните, публикувани в Journal of Social Marketing.
Установява се, че шофьорите на определени марки автомобили са значително по-склонни да шофират безразсъдно.
Водещият автор на изследването, Алън Тап, професор по социален маркетинг в Университета на Западна Англия, каза: „При равни условия бихте очаквали еднакво съотношение на агресивни маневри при всички марки. Инцидентите, причинени от рисковано или агресивно шофиране, са много по-разпространени при марки превозни средства, рекламирани като „скоростни“ автомобили – тези с реклама и маркетинг, които изглежда възхваляват висококачественото шофиране, "вижте ме, царю".“
Освен БМВ, включени са и Субару и Порше.
„Ние знаем, че някои производители на автомобили харчат стотици милиони долари по целия свят всяка година, за да рекламират колите си с изображения, които в някои случаи неусетно загатват връзка между марката им и шофирането с висока скорост. Знаем също, че дизайнът на някои марки изглежда се харесва на водачи, които искат да тестват границите на възможностите на колите,“ казват още в изследването.
Междувременно скромната Шкода беше обявена за една от най-сигурните коли на пътя.
Превод: GlasNews.bg
Прочетете още
- 18:00 На косъм от челен удар: Голф гази закона на пътя София - Самоков ВИДЕО
- 18:30 Мъжът, обвинен в побой над бившата си приятелка, със своя версия за случилото се
- 19:33 "Не казвай на никого, аз също няма да кажа": Жена блъсна дете на пешеходна пътека в Пловдив
- 15:01 Едни обувки не са причина за отсъствия на деца от училище! Да направим добро!