В картина на английския художник Джошуа Рейнолдс, нарисувана през 1789 г., демонична фигура се появr отново след реставрация по случай 300-годишнината от рождението му.  

Националният тръст на Великобритания, който защитава историческото наследство и нареди реставрацията на творбата, обясни, че с течение на времето зловещият силует в картината „Смъртта на кардинал Бофорт“ е започнал да изчезва или е бил подложен на опити да бъде премахнат, пише Huffpost.

Включването на "демонична фигура" от Рейнолдс предизвика противоречия сред критиците.

„Не отговаряше на някои от художествените правила на времето, когато една поетична фигура на речта беше представена толкова буквално в този чудовищен силует. Картината се основаваше на сцената на смъртта в романа на Уилям Шекспир Хенри VI, част II. Но когато тя беше показана за първи път в галерията на Шекспир през 1789 г., предизвика повече противоречия от всяка друга творба в изложбата,” каза Джон Чу, старши директор на отдела за картини и скулптура в National Trust.

Картина на Джошуа Рейнолдс, картина, рисунка, портрет, страховит силует, демонична фигура, реставрация на картина, скрито лицеЦял екран
Картината е реставрирана от няколко художници с голям брой прерисувания Снимка: National Trust

В прессъобщението си фондацията отбелязва, че картината е реставрирана от няколко художници с много пребоядисвания.

„Зоната със зловещото лице беше особено предизвикателна. Тъй като е в сянка, тя беше боядисана с кафяви и тъмни цветове, които винаги изсъхват по-бавно, причинявайки ефект на свиване. В резултат на слоевете, добавени от ранните реставратори, картината се превърна в бъркотия, причинена от погрешно тълкуване и много слоеве боя“, каза Бека Хелън, старши национален консерватор на изкуството.

Картина на Джошуа Рейнолдс, картина, рисунка, портрет, страховит силует, демонична фигура, реставрация на картина, скрито лицеЦял екран
След като работата приключи, демоничната фигура отново се появи на платното Снимка: National Trust

След като работата приключи, демоничната фигура отново се появи на платното и картината се върна на изложбата в Petworth House в Западен Съсекс.