Някои туристически дестинации просто трябва да се видят. Но това не означава, че ще ви харесат. За да научи повече за тези съмнителни места, потребителят на Reddit u/superlemondaze пита в платформата: „Коя туристическа атракция, посетена от вас, на 100% не си заслужава?“

Като тотален капан за туристи от потребителите е определен Стъкленият мост над Гранд каньон. Посетилите разказват, че стигането до там отнема часове, а на място ви таксуват 20 долара, за да паркирате в празната пустиня.

Още 30 долара на човек струва да вземете автобуса от паркинга до атракцията, както и още 30 долара, за да се качите на моста. Не можете да правите снимки или да внесете собствена камера, но можете да си купите такива на място. Мястото за хранене също е скъпо, а храната не си заслужава, споделят туристите. 

Втората най-малко заслужаваща си дестинация, според туристите, е Дубай. Потребител го определя като най-бездушния, безкултурен и изкуствен град, в който е бил. "Безсрамната и неприлична демонстрация на блясък само допринася за това усещане, а супер високите небостъргачи и мега молове остаряват, рано или късно", допълва той.

Третата най-надценявана туристическа атракция е Мъртво море. "Вие сте в Израел. В пустинята. Горещо е. Мислите, че ще се потопите в Мъртво море, за да се охладите, нали? Грешите. Първо трябва да платите, за да преминете през спа център. След това вземате совалката, която ви кара от спа центъра до брега бавно под палещото слънце. Без ветрец. След това стигате до брега на Мъртво море.

Продължавате да тичате по толкова горещ пясък, че сте сигурни, че краката ви ще изгорят. Стъпвате във водата ... и това е като най-горещата вана, която сте взимали в живота си. Всяка пора на тялото ви гори от солта. Откривате ранички по тялото си, които дори не сте подозирали, че имате", разказва потребител за приключенията си край Мъртво море. 

Туристическият блогър A Lady in London е посетила 112 държави, като само няколко атракции за нея не си заслужават. Повечето от тях са популярни в социалните медии. „Отидох, защото бях любопитна, след като ги видях да се рекламират или да се говори за тях толкова много онлайн, а не защото наистина се интересувах от тях,“ признава тя.

Пътешественикът признава, че има компании и физически лица, които се опитват да излъжат туристите, но това не прави цялата индустрия корумпирана или нечестна.

"Мисля, че повечето наистина се опитват да предложат нещо, което да се хареса на определена демографска група. Ако не съм в тяхната демографска група, вероятно няма да се насладя на тяхното предложение. Но някой, който е в тяхната демографска група, може да го хареса", казва тя. „Подобно на повечето неща в живота, степента на наслада от туристическите атракции има тенденция да бъде свързана с интересите.“

„Има много начини хората да откриват готини, по-малко популярни забележителности, когато пътуват“, казва A Lady in London, която също документира пътуванията си в Instagram.

"Като професионален блогър, очевидно препоръчвам да следите блогове и акаунти в социалните медии, които споделят малко популярни места. Местните познания са от ключово значение, така че ако можете да намерите лица, които са специализирани в определена дестинация, ще откриете страхотни места чрез тяхното съдържание. "

През 2020 г. световните туристически посещения са намалели със 73%, според Световната туристическа организация, а надеждите за възстановяване през 2021 г. са засегнати от вълните от нови COVID-инфекции. Но с напредването на програмите за ваксинация по целия свят се появяват възможности постепенно да се облекчат ограниченията.

Източник: Profit.bg.