Един мъж влиза в ресторант с автоматизирано гише за поръчки и на менюто автоматично се появява списък с различни видове бургери. В същия ресторант на съседното гише застава жена, но менюто пред нея предлага единствено салати.

Така работи нова технология на базата на изкуствен интелект, която цели да "помогне" на ресторантския бизнес.

Тя използва камери на гишетата, като анализира лицата на клиентите по пол, възраст, настроение и дори по това колко разсеяно разглеждат менюто, съобщават от Bon Appetit. След това избират най-подходящото меню за случая.

Технологията е разработена от калифорнийската компания Raydiant, която се надява съвсем скоро да може да предлага услугата си на ресторантите. Според Bon Appetit обаче изкуственият интелект "има склонност" да вземе погрешни решения, ако не използва достатъчно голяма база данни на хора от различни етнически групи.

Интересът към подобна технология за ресторантите съществува от години, пише lifestyle.bg. През 2019 г. McDonald's дори закупуват технологична компания, която обещава да автоматизира менютата на drive-in ресторантите им според часа, популярността на предлаганите артикули и дори метеорологичното време.