Астрономите предупреждават, че астероид, наречен 2020 TO2, който е малко по-малък от самолет Boeing 737, лети към Земята с голяма скорост, пише Inverse.

Още тази седмица, а именно на 15 октомври, астероид ще се приближи до Земята, чийто размер се оценява в диапазона от 14 до 31 метра. Това е малко по-малко от Boeing 737, който е дълъг 40 метра. Тази близка до Земята космическа скала, наречена 2020 TO2, се движи с 46 000 км/ч и се предвижда да не удари Земята.

По време на близкото си прелитане край нашата планета астероидът, който беше открит точно преди 2 години, трябва да е на разстояние 644 000 км от Земята. И това е почти 2 пъти по-далеч от разстоянието до Луната.

Въпреки че такъв астероид не може да навреди много на планетата, дори и да падне на Земята, все пак е по-добре винаги да сте подготвени за подобни събития, казват учените. Затова специални системи за проследяване на НАСА наблюдават такива космически обекти, които могат да представляват заплаха за Земята.

Астероидцял екран

Снимка: EarthSky

Астероидът 2020 TO2, който лети отново към Земята 2 години след откриването, принадлежи към класа астероиди, наречени Apollos. Те се въртят около Слънцето между Венера и Юпитер и пресичат орбитата на Земята. Днес са известни повече от 5 хиляди представители на този клас.

Изглежда, че разстоянието от 644 хиляди километра е много далеч, но по космически стандарти е много близо до нашата планета. А траекторията на полета на такъв астероид може да бъде повлияна от външни космически фактори, в резултат на което теоретично той може да промени курса си.

Според учените този астероид няма да се вижда с просто око от Земята и дори с помощта на конвенционални телескопи. Може да се наблюдава само от най-мощните наземни и космически обсерватории.