Тази мистериозна и трагична история се случила на 25 октомври 1999 г., когато самолет обикаляше Съединените щати почти четири часа и почти пресече границата с Канада, докато всички в кабината му бяха в безсъзнание или мъртви.

Learjet 35, регистриран като N47BA, бил малък частен самолет, превозващ 6 души заедно с двама пилоти. Сред пътниците били легендата на PGA Пейн Стюарт, бившият футболен куотърбек Робърт Фрали, президентът на голф агенцията Stewart Van Arden и Брус Борланд, архитект на голф игрище за компанията Jack Nicklaus, пише IFLScience. Майкъл Клинг и Стефани Белгариг ​​били в пилотската кабина. Известно е, че те са излетели от Орландо, Флорида и е трябвало да кацнат в Далас, Тексас.

Имайте предвид, че този полет бил частен и не трябвало да продължи повече от три часа. Само 6 минути след излитането обаче нещо се объркало. Самолетът излетял без инциденти и започнал да се изкачва до одобрена надморска височина от 11 900 метра. На 7000 метра височина пилотът се свързал и казал, че всичко е наред, но това бил последният контакт, който можел да се осъществи с борда.

След 6 минути операторите направили нов опит да се свържат със самолета, но безуспешно. Няколко последващи опита също са неуспешни и затова в ситуацията се намесват ВВС на САЩ. Наблизо се оказва F-16, който излетял да пресрещне за визуална проверка.

Тогава полковник Олсън, който бил на щурвала на F-16, не открил никакви видими повреди по самолета и съобщил, че бордът е следва директен курс, но не може да погледне вътре в пилотската кабина, тъй като прозорците не са прозрачни - изглежда, са покрити с конденз или лед.

Предполага се, че Пентагонът и канадските власти са били готови да ликвидират самолета, за да не се разбие в някое населено място. Това твърдение обаче в крайна сметка беше оспорено и се заяви, че това не е опция.

На борда на N47BA имало гориво само за 4,5 часа полет и затова скоро свършило и самолетът започнал да се спуска спираловидно. Свидетели на бедствието твърдят, че той е бил напълно извън контрол и се е втурнал към земята с почти свръхзвукова скорост. В крайна сметка самолетът се разбил на равна повърхност в Южна Дакота, в резултат на което самият самолет бил напълно унищожен, а на земята останала огромна фуния.

Какво всъщност се случило? След като изследват черните кутии на самолета, изследователите смятат, че няколко минути след последната комуникационна сесия кабината е била разхерметизирана. Уви, експертите все още не разбират как и колко бързо се е случило това. Екипажът и пътниците обаче не получили достатъчно допълнителен кислород и в резултат на това загубили съзнание поради хипоксия.

Трябва да се отбележи, че при бързо или постепенно понижаване на налягането в кабината, хората на борда изпитват когнитивно увреждане и губят съзнание поради намаляване на нивото на кислород в кабината. Вероятно това е извадило пилотите от строя. До изчерпване на горивото на самолета автопилотът поддържал височина и прав курс, но след това това станало невъзможно.

И до днес експертите не са успели да разгадаят мистерията с разхерметизацията на самолета, но записите от черната кутия показват, че в последните минути, а дори и часове от полета, никой не е бил буден в кабината. Възможно е всички членове на екипажа да са били в безсъзнание или да са починали малко след последния контакт.

Превод: GlasNews