В неприятна ситуация изпадна млада жена, която пътувала със самолет.Тя има тежка алергия към ядки и разказма, че е била принудена да похарчи три пъти повече от цената на полета си, за да изкупи всички ядки на борда, след като стюардесите отказали да забранят лакомствата.

27-годишната дизайнерка Лия Уилиямс страда от алергия към ядки през целия си живот. Тя помолила персонала от полета си между от Дюселдорф и Лондон да съобщи на пътниците за нейната алергия и да ги помоли да не купуват или хапват фъстъци.

Но тя твърди, че персоналът на бюджетния превозвач е отказал да направи това, което според нея не ѝ оставило друг избор, освен да изкупи всичките 48 пакета на борда и да помоли персонала да ги прибере.

„Стюардите ме погледнаха безразлично, сякаш бях луда, и казаха: „ Но има много, ще трябва да ги преброим всички“, казва тя пред Mirror. „Казах: „Моля, пребройте ги и аз ще платя за всички, тъй като не ме оставихте без избор“, добави тя.

27-годишната жена  е похарчила близо £150 за ядките, които струват £3 всяка, което е три пъти повече от цената на нейния 80-минутен полет.

Сега Уилямс търси възстановяване на парите си, като твърди, че не е трябвало да се натоварва с подобен разход.

„Eurowings трябва да се срамуват от това как се справиха с тази ситуация и от начина, по който ме накараха да се почувствам“, възмущява се тя.

„Не можем да гарантираме, че храната ни е без ядки. Ние сервираме ядки на всичките си полети, или като съставка за хранене, или като гарнитура към напитки. Други пътници също могат да носят на борда храна, която съдържа ядки, а следи от остатъци от ядки могат да бъдат предадени на други повърхности на самолета, както и чрез климатичната система. Ако имате алергия към ядки, препоръчваме да обсъдите плановете си за пътуване с вашия лекар, преди да летите", пише на уебсайта на авиокомпанията.

 „Нашият медицински обучен кабинен екипаж винаги има достъп до лекарства, за да осигури спешна помощ в случай на алергичен шок“, коментира и говорител на компанията, цитиран от "Дейли Мейл". Впоследствие обаче от превозвача поднасят извиненията си.

„Много съжаляваме, че полетът с нас не мина толкова гладко, както беше планирано, и съжаляваме за неудобството, което е причинено на Лия Уилямс.  Лия ​​Уилямс не е била принудена да купи всички опаковки фъстъци на борда – напротив, предложено ѝ е алтернативно решение, като информира всички пътници около нея за алергията на Лия. Първоначално тя се съгласи, но след това реши да купи всички пакети", коментира говорителят Анке Карола Уолтър пред LADbible.

Той твърди, че авиокомпанията не е в състояние да премахне всички потенциални алергени от своите полети

Лия не е единствената, която се сблъсква с трудности с храната по време на полети. Жена, която страда от тежка форма на целиакия, беше оставена в сълзи, след като й беше сервиран грешен вид кроасан от персонала по време на полета й от Дубай до Лос Анджелис.