Туроператорите примамват клиентите със слънчеви плажове и луксозни хотелски стаи. Още при резервирането на пътуване клиентите започват да мечтаят за ваканция.

Но често при пристигането пътниците са разочаровани: плажът е затрупан с боклук, на закуска се предлагат сандвичи с чай вместо разнообразно меню, а стаята е с изглед не към морето, а към същия „луксозен” хотел.

Ще ви кажем как да разпознаете триковете на туроператорите навреме и да не развалите ваканцията си.

Защо да обръщаме внимание на формулировката?

Никога не резервирайте пътуване, разглеждайки само красивите снимки от брошурите. Прочетете описанието много внимателно:

- „развиващо се място“ често включва шумни строителни обекти и слабо развита инфраструктура;

- „наскоро отворен хотел“ - звучи примамливо, но това може да крие лошо обслужване (все още не са опитни работници) и недовършени ремонти;

- "изгодна позиция" - обещава шум от магистралата, многобройни, не по-малко шумни, кафенета и ресторанти;

- "идилия и спокойна обстановка" - по принцип за тези летовници, които освен стаята и плажа, вече не искат да виждат нищо, тази опция е перфектна;

- „място за младежи“ включва множество дискотеки, партита и други шумни събития. Всеки, който не иска да участва в това, трябва да  има търпение и да вземе тапи за уши със себе си.

Ако условията, посочени в проспекта, не отговарят на реалността

Ако туроператор ви разкаже за пътуване въз основа на конкретна брошура, той автоматично гарантира, че всичко описано в нея ще бъде вярно. Ако се окаже друго, имате право да поискате отстъпка.

Преминаваме към описанието на плажа:

- „вземете обувките си за къпане със себе си“ може да означава, че плажът ще е каменист, а морски таралежи ви дебнат във водата;

- „естественият, недокоснат плаж“ всъщност може да бъде доста недодялано място, без съблекални и тоалетни;

- „15 минути до плажа“, но не пеша, а с кола или автобус;

Помислете за описанието на услугата:

- "ненатрапчив персонал" предполага, че може да се наложи да чакате дълго време за камериерка или сервитьор;

- „популярно място сред ергените“ - така често се описват хотелите в Тайланд. Тази формулировка намеква за факта, че проститутките търгуват директно в хотела;

- „възможност за наемане на сейф“ - този артикул трябва незабавно да предупреди. Плащането за настаняване вече трябва да включва тази услуга. Същото се отнася и за наемането на телевизори, нагреватели и шезлонги.