Много шофьори обръщат внимание на факта, че акумулатори, закупени нови от магазините, се разреждат много по-бързо от тези, с които колата е излязла от завода - тоест тези, които са инсталирани във фабриката при сглобяването на автомобила. За това защо това е така?

Интересното е, че по този въпрос собствениците на бюджетни автомобили са много по-малко засегнати от собствениците на премиум коли. Всъщност в скъпите автомобили има огромен брой потребители на енергия и това, разбира се, се отразява на живота на батерията. Но независимо от това каква е колата ви, тенденцията остава непроменена. Ако най-често срещаните оловно-киселинни батерии , инсталирани във фабриката, работят под капака 4 години, то новите от магазина - работят безпроблемно не повече от 2-3 години. Защо се случва това?

Обрат! Великобритания отмени забраната за продажба на нови коли с ДВГ

Факт е, че производителите на превозни средства и акумулатори са обвързани със строги договорни задължения. И ако има нещо нередно с качеството, тогава заводът просто ще се откаже от доставчика на акумулатори, предлагащ продукт, който не отговаря на стандартите. И още нещо - инженерните центрове на автомобилните компании провеждат сериозни тестове на батериите предварително. В резултат на това се разработват доста строги изисквания, на които трябва да отговаря всяка партида резервни части, влизащи в конвейера.

Но за веригите за търговия на едро и дребно системата за подбор е много по-лоша или изобщо не съществува. Продавачите са ограничени само до основни проверки, тъй като обемите, които продават, са малки. Проблемни доставки и съхранение на акумулаторите също често допринася за по-краткият им живот. Ако технологията за съхранение е нарушена, батериите се разреждат много по-бързо. Също така трябва да отбележим, че животът на автомобила отдавна е изчислен. В Европа той е 5-8 години, така че много производители на резервни части се ръководят точно от това време време.

Електрическите коли ще се изравнят по цена с автомобилите с ДВГ през 2027 г.

Но за магазинната мрежа, за производителите на акумулатори е просто неизгодно да произвеждат батерии, които да служат правилно 8-10 години. И чрез намаляване на ресурса на продукта те достигат доста добро спестяване, което им позволява и да поддържат цените ниски и конкурентни. А това не може да се случи в завода, където, както вече споменахме, проверките са изключително сериозни пише "Аутомедия".

Тоест производителите си спестяват компоненти, когато става дума за акумулатори за вторично вграждане. Но каква батерия да изберем, за да издържи по-дълго? Логично е да се обърне внимание на продукти с технология EFB (4-5 години) или така наречените AGM батерии (6-8 години). Вярно е, че те имат един съществен недостатък - високата цена.