Принципно, нито един производител не казва в експлоатационните съвети, че двигателят трябва да се оставя да поработи на място след по-дълго пътуване. Ако не спазвате това правило, няма да усетите никакви проблеми с колата си, но трябва да знаете, че ако искате да удължите живота на мотора, то е задължително.

Първо, това не се отнася само за двигатели с турбо, въпреки че за тях е най-препоръчително. но дори и моторът да не е оборудван с турбо, в загасен двигател веднага след пътуване се случват някои интересни процеси.

Най-общо казано основно страда маслото, което в горещите канали на буталата буквално започва да кипи. Освен, че по този начин се нарушават много от свойствата на смазочната течност, на тези места се появява т.нар. Резултатът е повреда в буталните пръстени.

Автомобилен гигант планира да спаси дизеловите двигатели с ново гориво

При моторите, оборудвани с турбина, към гореспоменатия проблем се добавя и проблемът с горещия ротор на турбината, до който не достига масло. Става дума за смазочна течност, която смазва основния лагер на ротора, а липсата и води много бързо до  преждевременна повреда на турбокомпресора.

Затова нашият съвет е - оставяйте колата, независимо от това с какъв двигател с вътрешно горене е оборудвана, да поработи на място след дълго пътуване, като препоръчителното време за тази операция е само една минута, пише Аутомедия. Така ще осигурите значително по-дълъг живот на мотора.

И още нещо - не се доверявайте прекомерно на рекламите на автопроизводителите, в много от които се твърди, че техните двигатели са от последно поколение, със свръхмодерни технологии и покрития и това правило е морално остаряло и не важи за техните продукти.

Надеждно, а и доста евтино: Как да предпазим колата си от ръжда