"На всички онези, които защитават “героя” дрифтаджия от жълтите павета бих искала да кажа само едно: Който не може да спаси децата си, не заслужава да живее", това написа в профила си в социалната мрежа Фейсбук Диана Русинова.

Поводът за публикацията й са действията на Георги Фиков - богаташкото синче, което предизвика ужасяваща катастрофа в края на миналата година на пътя Ахтопол-Царево. Тази година той отново попадна в центъра на медийното внимание, но не с нещо, за което да кажем "Евала", а с нова изцепка - младежът бе забелязан да дрифти с лъскавото си возило под прозорците на президента и премиера. Полицията в столицата започна спешни проверки след дрифтаджийските му изпълнения.

Георги Фиков обаче твърди, че не е дрифтил на жълтите павета. По думите му колата е била поднесла и той загубил контрол, но в социалните мрежи има и други негови видеа, на които шофира по аналогичен начин... Това ни провокира да си зададем въпроса - ако всеки път колата му поднася и той не може да я овладее - кой му е дал книжка?

Шофьорът, потрошил "Порше" при зверско меле, блесна с нова изцепка ВИДЕО

След изцепката на жълтите павета младежът заяви, че доброволно ще предаде книжката си. Това обаче вероятно не е случило, тъй като снощи Георги бе спипан да шофира в София. След кратко преследване, малко след 22 часа, Фиков беше спрян на кръстовището на улиците "Граф Игнатиев" и "Раковски".

"Кои правила не спазвам? Сега как да не ги спазвам? Искат да ми направят проби за наркотици и алкохол, които ще излязат отрицателни. Направиха ми акт на девети, аз си понесох наказанието и ми съставиха акт", каза Георги Фиков, докато беше спрян от служителите на реда.

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики е категорична, че има правила и те трябва да важат за всички ни.

"Всички онези, които се крият зад клавиатурата и от сутрин до вечер пишат глупости ги съветвам да си помислят ако тяхното дете бъде ударено на жълтите павета от този и прибрано после в черен чувал, кого ще защитават тогава и как ще оправдаят “героизма” на този нагъл младеж?

На такива момченца с малки полови органи мястото им не е зад волана, а да мият и метат моргите от сутрин до вечер. И не, ако не се погрижим сами за себе си, няма кой да ни помогне. Спасител няма да дойде, дори и да го чакаме още 30 години.

Може би е време да започнем отново да говорим за нормалност, морал и ценности. Нека да се опитаме поне да спасим децата си, защото иначе наистина не заслужаваме да живеем", написа Русинова.

Публикацията на пътния експерт събра одобрението на множество от потребителите на виртуалното пространство.

"Съгласен с думите ти. Не мога да повярвам, че нормален човек може да оправдава подобно поведение по улиците", коментира българският шоумен Иво Танев.

Дрифтове на жълтите павета: Фиков с първи думи и баща му с коментар ВИДЕО

Гонките и дрифтирането в София и други големи градове са проблем от години и събитията от последните дни ясно показват, че няма никакъв напредък за решаването им. Напротив! Участниците в подобни прояви демонстрират тотално неуважение към законите и обществените норми и застрашават здравето и живота и на други хора, пишат в позиция от Европейския център за транспортни политики.

ЕЦТП приветства факта, че прокуратурата се самосезира по повод последните случаи от София, но смята, че подходът на държавата продължава да не съответства на реалностите.

"Достатъчно е да припомним, че от над десетилетие се хвърлят обещания за изграждането на писти за любителски гонки, но и до момента подобни места липсват. Не е за пренебрегване и фактът, че от над 3 години насам общността на българския автомобилен спорт е силно разделена. Това стана след регистрирането на нова федерация и отнемането на лиценза на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС), която в продължение на над 30 години осъществяваше професионално спортна дейност. Така в момента не се изпълнява пълноценно спортният календар, а голяма част от състезателите нямат шанс за изява", се посочва още в позицията.

ЕЦТП настоява държавата да вземе незабавни мерки в посока превенция, като създаде условия за организиране на гонки с мощни автомобили в контролирана среда и с осигурена безопасност за участниците и публиката. Това е възможно чрез изграждане на писта за целта или чрез използването на налични съоръжения.

Сдружението призовава също държавата - в лицето на Министерството на младежта и спорта, да намери законов начин да възстанови дейността на БФАС, както и да създаде формула за провеждане на вътрешни състезания, гарантирайки изявите на автомобилните състезатели.

След случая на жълтите павета: Полицаи спряха Фиков ВИДЕО

Продават фаталното "Порше" от мелето край Ахтопол СНИМКИ

Адвокат за опасните гонки в София: Ще им съставят актове, които лесно ще платят