“От над 10-годишната ми практика да внасям ударени автомобили от чужбина и да купувам части за тях, мога да твърдя, че те се правят предимно от негорими или трудно запалими материали, което прави доста странно това самозапалване и изгаряне”, коментира Христо Радков.
“Катастрофата, при която загина спецсъдия на магистрала “Тракия”, за мен е убийство, а не обикновен пътен инцидент. Това показват деформациите, видими по двата автомобила и особено по втория, който е причинил сблъсъка отзад”. Това заяви пред “Труд” Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите.
Припомняме, че тежката катастрофа стана преди 10 дни - на 29 януари, на километър 102-ри в района на Пазарджик. При нея загина Емилия Петкова, съдия от Апелативния специализиран наказателен съд. Тя карала “Тойота Ярис” в най-лявата скоростна лента в посока София, но намалила скоростта заради лоша видимост от дим от запалени треви в крайпътна канавка. Колата є била връхлетяна от джип “Рейндж Ровър”. След сблъсъка двата автомобила кривнали вдясно и дори излезли от аварийната лента и избухнали в пламъци. Два дни МВР скриваше самоличността на жертвата, след което по разпореждане на главния прокурор Иван Гешев разследването бе възложено на екип магистрати от Националната следствена служба и взето на специален надзор от Върховна касационна прокуратура.
Съдия от Апелативния спецсъд е жертвата при огненото меле на "Тракия"
Христо Радков обърна внимание на задната част на джипа “Рейндж Ровър”, включително и една от задните врати, които се деформирани и това говори за изключително висока скорост при удара, поет основно от здравото шаси на джипа.
“Правя уговорката, че не съм участвал в огледите и нямам намерение да изземам функции на разследващите органи. Но от снимките се вижда, че смъртта на жената е настъпила още при удара отзад, при последвалия пожар тя вече не е била между живите. Смачканата задна част на автомобила “Тойота” говори, че джипът я е ударил минимум със скорост 170-180 км/ч, без да се съобщава нищо за спирачен път. Ако я сравним с деформацията по колата на Милен Цветков - там говорим за 98 км/ч, а тук виждаме два пъти по-голяма скорост. “Рейндж Ровър”-ът е по-висок от “Тойота”-та, дори и да е имало облак дим, шофьорът му по-отдалече е виждал движещите си пред него, там участъкът е прав, да не говорим, че е трябвало рязко да намали при приближаване на мястото с лоша видимост”, обясни Радков.
Върховната касационна прокуратура поема случая със загиналата съдийка на "Тракия"
Прочетете още
- 20:09 Тежка катастрофа край Сопот, мотоциклетист загина, движението е спряно СНИМКИ
- 17:59 Поставиха камера на КАТ на тераса в София? СНИМКА
- 15:00 Улица в Асеновград се оказа прекалено тясна за егото на един шофьор
- 14:00 "Пача", "наркоманка" и "без мъж" - така се защитава мъж, отказал да чисти след кучето си
Без значение 16:41, 09.02.2022
защо няма информация за шофьорът на Range Rover’ а жив ли е или не? а сте писали само за Емилия Петкова? в крайна сметка и шофьорът на Range Rovera е човек!
Изгъзистан 00:59, 08.02.2022
КАК ША НАМАЛИ . . . . ТО БУЛГАРЧЕ, СВИКНАЛО ДА СЕ РЪГА КАТО ГОВЕДО, ПРИОМИ НА ДС-тата, СЛЕД 89 ЗАГРАБВАТ ЦЯЛАТА ДЪРЖАВНА ПАРА И СИ КУПУВАТ ТАКИВА ВОЗИЛА, ТЕ НАЛОЖИХА ТАЗИ ПРОСТОТИЯ.