От 1 април най-вероятно второкласните пътища ще бъдат включени в обхвата на тол системата, обяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.

Дотогава министърът ще проведе срещи с браншовите организации "за да стане с мир и без протести".

Според него камионите рушат пътищата най-много, когато са претоварени, и затова ще започне активно събиране на всички наложени глоби за подобни нарушения.

Сега за ползването на второкласната пътна мрежа не се плаща, а става въпрос за близо 3000 км, като предстоят разговори с браншовите организации.

Към момента обхватът на тол системата е малко над 3100 км, като в тях влизат около 800 км магистрали и 2300 км първокласни пътища.

Караджов припомни пред БНТ, че два пъти повече средства се събират от винетките за леките автомобили, отколкото от тежкотоварните международни и вътрешните превози.

Строителният министър информира още за около 100 млн. лв. несъбрани глоби при нарушения от превозвачите, преминаващи по първокласната републиканска мрежа, като е дал срок до 1 месец да бъдат събрани.

Увеличават тол таксите за камионите и автобусите. С колко и откога?

Превозвачи настръхнаха срещу плановете за тол таксите: И сега са скъпи!

Според Караджов проектът за тунел под Шипка не става, защото предвижда целият трафик да бъде вкаран в по една лента за движение в посока.

"Целият трафик от бъдещата магистрала Русе-Велико Търново ще трябва да бъде вкаран в един двулентов път после до Габрово и оттам да влезе в тунел с ширина 7 метра. Ето това заварих в регионалното министерство. Стремежът ми е, ако не построим за целия мандат тунела, поне да оставя готов технически проект за път и съоръжение с нормални размери, способни да поемат трафика", посочи строителният министър.