Фолксваген (Volkswagen, VW) планира да затвори поне три фабрики в Германия и да съкрати десетки хиляди служители.

Останалите й заводи в Германия също ще бъдат съкратени, според ръководителя на работническия съвет на компанията Даниела Кавало, пише Skynews.

Най-големият производител на автомобили в Европа прекара седмици в преговори със синдикатите относно плановете си да обнови бизнеса си и да намали разходите, които нараснаха спираловидно благодарение на цените на труда и енергията.

Германската фирма дава работа на около 300 000 души в родната си страна и управлява 10 завода, но заяви, че е необходимо основно преструктуриране.

Кавало каза на работниците в най-големия завод на VW във Волфсбург, че компанията е "напълно сериозна за всичко това" и предложенията не са "дрънкане на оръжие".

Заплашвайки да прекъсне преговорите със синдикатите, тя каза: „Това е планът на най-голямата индустриална група в Германия да започне разпродажбата в родната си страна Германия.“

Тя не уточни кои заводи ще бъдат засегнати или колко служители могат да бъдат съкратени.

Производителят на автомобили е под сериозен натиск от растящите разходи, силната конкуренция от Азия, отслабването на търсенето в Европа и Китай и по-бавния от очакваното преход към електрически превозни средства.

Компанията казаха, че ще представят предложения за това как да се намалят разходите за труд в сряда, когато работниците и ръководството се срещнат за втория кръг от преговорите за заплатите и автомобилният производител публикува резултатите за третото тримесечие.

Томас Шефер, който ръководи подразделението на марката Volkswagen, каза, че германските фабрики не са достатъчно продуктивни и са с 25-50% над целевите разходи - което означава, че някои обекти са два пъти по-скъпи в сравнение с конкуренцията.

Акциите на Volkswagen паднаха с повече от 1% след съобщението, акциите на Mercedes Benz също паднаха.

Отправени са призиви към правителството да се намеси и да помогне на индустриалния сектор на Германия.

Говорител на правителството каза, че Берлин е наясно с трудностите на Volkswagen и остава в тесен диалог с компанията и представителите на работниците.