Четири версии има за авиокатастрофата край Ихтиман, при която вчера загинаха мъж и жена – технически отказ, лошо време, влошаване на здравословното състояние на пилота или пилотска грешка.

Сигналът за инцидента бе получен в 11.32 ч. в неделя, малко след като машината е излетяла. Малкият двумесен самолет е трябвало да изпълни своя летателен план от летище Ихтиман, до село Черньово до село Драганово. От първоначалния оглед на мястото, където е станал инцидента, стана ясно че машината е започнала да губи рязко височина и се е разбила.

От Mинистерството на транспорта определиха самолета като “експериментален”. Близък приятел на загиналите Иван Костадинов и Вяра Лозанова обясни, че машината е разработка на НАСА, а двамата били опитни в авиацията, съобщи bTV.

“Специално на този самолет Иван има голям опит – може би над 300 часа има на този самолет, така че го е опознал добре да не допуска някакви груби грешки“, обясни Антон Георгиев от сдружение “Крила”, който познава и двамата загинали.

Според Антон Георгиев пилотът е летял при всяко добро време за летене, правил е големи обиколки на България, участвал е във всички събития на организацията на собственици на самолети. Беше доста активен в любителската авиация, обясни още Георгиев.

Той потвърди, че самолетът не е експериментален самолет, а серийно производство, дори е разработен от НАСА.

“Иван го поддържаше доста добре технически грижеше се за него… обичаше самолета. Администрацията достатъчно добре си изпълнява задълженията даже по – строго от всяка една друга държава. Затова и този самолет е регистриран в Италия”, обясни Антон Георгиев.

Продължава разследването на инцидента, министерството на транспорта изяснява причините, а Националната следствена служба търсят евентуален виновен. Летището също е проверено, а останките на машината вече не са в полето до село Черньово.