Facebook променя условията си и разяснява използването на потребителски данни след дискусии с Европейската комисия и органите за защита на потребителите.

Във вторник Европейската комисия и органите за защита на потребителите приветстваха актуализираните условия и услуги на Facebook. Сега те ясно обясняват как компанията използва данните на своите потребители, за да развие дейностите, свързани с профилирането и да насочи рекламата си за финансиране на своите проекти, информира “Евронюз”, цитирани от Дарик.

Новите условия уточняват какви услуги Фейсбук продава на трети страни, основаващи се на използването на техните потребителски данни, как потребителите могат да затворят профилите си и по какви причини акаунтите могат да бъдат деактивирани. Тези нововъведения идват като цел да се постигне пълно разкриване на бизнес модела на Facebook на всеобхватен и опростен за потребителите език.

Вера Юрова, комисар по правосъдието, потребителите и равенството между половете приветства споразумението: “Днес Фейсбук най-накрая показва ангажимент за по-голяма прозрачност и ясен език в условията на ползване. Компанията иска да възстанови доверието на потребителите след скандала Фейсбук/ Кеймбридж Аналитика. Сега потребителите ще разберат ясно, че техните данни се използват от социалната мрежа, за да продава целенасочени реклами и информация. Като обединяват усилията си с органите за защита на потребителите и Европейската комисия, те застават зад правата на потребителите в ЕС”.

В резултат на скандала с Кеймбридж Аналитика и вследствие на разследването на платформите за социални медии през 2018 г. Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите поискаха от Facebook ясно да информира потребителите как се финансира социалната мрежа и какви са приходите от използването на потребителски данни. Те също така поискаха платформата да приведе останалите условия в действие в съответствие със законодателството на ЕС за защита на потребителите.

В резултат на това Фейсбук ще въведе нов текст в своите Общи условия и ще обясни, че социалната мрежа не облага финансово потребителите за услугите й в замяна на съгласието им да споделят своите данни и да бъдат използвани в търговски реклами. Условията на Фейсбук сега ясно ще обясняват, че техният бизнес модел разчита на продажбата на целенасочени рекламни услуги на търговци, като използва данните от акаунтите на своите потребители.

Освен това след принудително действие Facebook също изменя:

– политиката си за ограничаване на отговорността и отсега нататък ще признава своята отговорност в случай на небрежност, например в случай на злоупотреба с данни от трети страни;

– правомощието му да променя едностранно условията и реда, като го ограничава до случаи, в които промените са основателни, като се вземат предвид и интересите на потребителя;

– правилата относно временното запазване на съдържание, което е изтрито от потребителите. Такова съдържание може да бъде запазено само в специфични случаи – например по искане на изпълнителни органи – и за максимум 90 дни в случай на технически причини;

– езикът, на който се разяснява правото на обжалване на потребителите, когато тяхното съдържание е премахнато.

Facebook ще завърши изпълнението на всички ангажименти най-късно до края на юни 2019 г. Комисията и мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите ще следят отблизо изпълнението.

Ако Facebook не изпълни своите ангажименти, националните органи за защита на потребителите биха могли да решат да прибегнат до мерки за прилагането им, включително санкции.