Опашките пред КАТ – Благоевград отново се появиха. Гражданите се редят по списък от 2 часа през нощта, за да пазят реда си в списъка, който се изготвя за деня. За това сигнализира читателка на в. „Струма“, която се оплака, че в продължение на една седмица не може да регистрира колата си.

Ето какво твърди читателката:

„ Пиша ви с огромно огорчение и разочарование от КАТ – Благоевград. В продължение на 1 седмица се опитвам да отида да направя нова регистрация на колата, която си закупих на 10.05.2019 г. Препоръчват ми да отида след понеделник, защото имало много хора в този ден. Отивам в 9 часа сутринта на 13.05.2019 г. и се натъквам на списък, който съдържа около 60 имена. Записвам се, тъй като съм на работа все пак. Отивам обратно след обедната им почивка (тъй като е много изморителна работата на душите, които приемат документите) и установявам, че за изминалите часове са минали само 12 номера от въпросния списък. Тук идва моето прозрение: Аз съм зле по математика, ама все пак – ако до половината работен ден са приели 12 грешници, до края на деня евентуално ще приемат още толкова. Това прави 24 щастливи душици. Аз съм след още близо 20. Ами сега?!

Казвам си, ще дойда утре. Е, идва и заветната дата 14.05.2019 г., викам си: това е моят ден. Отивам в 08:30 часа и отново списъкът, написан от там присъстващите – 55 грешници… Отново се повтаря същото нещо… и отново, и отново, и третия ден вече съм тотално отчаяна. Има хора, които пренощуват и чакат от 02.00 часа през нощта, поне така казват. 

ОПРАВЕТЕ СИ СИСТЕМАТА В КАТ. Не може Бойко, Тошко и Пешо да взимат по 50 лева, за да дадат реда си и техните имена да ги има по 3 пъти, а аз да се чудя как да изляза от работата си ЦЯЛА седмица, за да мина в така заветния КАТ – Благоевград. Явно това, че не съм кръстена Бойко или Тошко, много ме е спънало в живота”, пише благоевградчанката.

Репортер на „Струма“ направи проверка на читателския сигнал на място. Вчера в 9 часа пред КАТ имаше около 20 човека, които чинно изчакваха реда си по списъка, в който фигурираха 47 човека.

„От два дни се опитвам да регистрирам един скутер.  Днес съм дошъл в 7.30 ч. и съм под №40 в списъка. Голямо висене пада, един човек се обработва минимум по 15 минути.  Може би трябваше да дойда с линейката…“, казва мъж на средна възраст, който се представя като шофьор на линейка.

„Списъкът започва да се изготвя в 2 часа през нощта. Аз се записах в 3.30 ч. и оттогава не съм си ходил. Спах в колата, за да не си изпусна реда. И да се нервирам, какво ще променя? Нямам избор, освен да чакам”, вдига рамене друг гражданин.

Сред чакащите е и военен полицай, който обясни, че дошъл да регистрира новата си кола. „Нова за мене. Иначе е на 25 години”, уточнява военният, който се реди търпеливо, наред с останалите.

В 9.15 ч. е минал записалият се под №6 в списъка. На репортерски въпрос как се оправят с работните си задължения и дали са взели отпуск, за да регистрират колите си, с чувство за хумор някои от чакащите отговориха: „Ние сме безработни“. Други, които не могат да си позволят да отсъстват от работа, са се принудили да плащат на хора да висят вместо тях.

 „Платих 20 лв. на един пенсионер и като наближи реда ми, отидох да регистрирам служебния автомобил”, призна шофьор от държавна институция.

„Българска оправия”, въздиша една от жените, която е приседнала на пейката под навеса.

Потърсихме коментар за ситуацията от ръководството на КАТ чрез говорителя на ОД на МВР – Благоевград Йорданка Шаркова. На въпросите ни каква е причината за новопоявилите се опашки и какви организационни мерки се вземат, за да се улесни обслужването на гражданите, официалният отговор беше: „Действително има струпване на голям брой граждани. Причината не е в нас, не е имало технологичен срив в системата. Работим с целия ресурс, с който разполагаме. На двете гишета се приемат документи и на трето се получават при изготвянето им. Служителите полагат оптимални усилия, но за обслужването има технологично време“.

Този отговор едва ли удовлетворява гражданите, които съвестно си плащат данъците и имат правото да искат качествени услуги. Още повече, че общини и институции непрекъснато тръбят за увеличаване на електронните услуги, а и продължават да се роят нови и нови агенции и службички, в които чиновниците вече се „прескачат” и дублират една и съща работа. Какъв е смисълът държавата да налива парите на данъкоплатците в тях, щом резултатът е обратен – вместо да пестят време и нерви на хората, проблемите се увеличават и пораждат корупция!

БЕТИНА АПОСТОЛОВА


  • Гражданите се редят пред гишетата на КАТ по списък, изготвен през нощта