Рекламите и логата на частните фирми, изрисувани на стената на казармата в Благоевград, с което организаторът опорочи Международния 3D арт фестивал, ще останат и няма да се трият, ако собствениците си платят рекламната площ. Тази идея е обсъждана вчера между общината и Сдружение за изкуство “Арт Юнивърс, организатор на събитието, което получи 12 110 лв. от общинския фонд “Култура”.
“Цената на рекламната площ е средно от 700 до 900 лв. за пано, в зависимост от размера, за няколко месеца, очакваме над 2000 лв. постъпления за петте изрисувани реклами на фирми, ако собствениците им пожелаят те да останат. В противен случай ще се заличат, това са двете възможности”, обясни зам. кметът по културата Христина Шопова, която ден преди това бе категорична, че рисунките, рекламиращи частните фирми, ще бъдат заличени, и призна, че организаторът ги е направил, без да уведоми общината.
Хр. Шопова обясни, че до промяна на първоначалната и категорична реакция за заличаване се стигнало, тъй като изображенията били красиви, а и други фирми могат да пожелаят да се възползват от възможността да се рекламират по същия начин на същото място, тъй като стената е достатъчно дълга. “Който желае подобна реклама, трябва да заплати таксата за рекламна площ и да си намери художник, който да го направи”, заяви зам. кметът по културата.
Тя изясни още, че с парите на данъкоплатците 12 110 лв. е изпълнена програмата на фестивала за 9-те изображения на гледки и културни обекти от Благоевград, които са в синхрон с темата.
Проектът на Сдружение за изкуство “Арт Юнивърс” с председател съдържателя на популярното заведение “All stars” Александър Миловански е финансиран от фонд “Култура” на 70%, останалите 30%, които сметките сочат, че са в размер на 5190 лв., били осигурени от спонсори, чиито реклами се появиха насред фестивалните изображения.
До няколко дни от Сдружение “Арт Юнивърс” трябва да дадат окончателен отговор дали спонсорите им ще си платят и на общината за рекламна площ. По предварителни разговори това най-вероятно ще се случи и до края на следващата седмица ще се знае окончателното решение.
Както “Струма” писа, рекламите на 5 фирми, наред с изображенията на гледки от Благоевград, предизвикаха недоволството на благоевградчани, които питаха: Защо във финансирания с пари на данъкоплатците арт фестивал, обявен под мотото “Гледки от Благоевград и културни гледки”, 5 от общо 14-те рисунки са реклами на частни фирми?
ДИМИТРИНА АСЕНОВА