Окръжна прокуратура – Благоевград е внесла за разглеждане в съда обвинителен акт срещу С.Х. за извършено от него пътно-транспортно произшествие, довело до смъртта на пътник в управлявания от него автомобил – престъпление по чл. 343, ал. 1, б. „в“, пр. 1, вр. чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК.
Обвиняемият Х. е правоспособен водач (на 58 години), като на 13.06.2016 г. управлявал лек автомобил „Рено“ в посока от гр. Благоевград за гр. Гоце Делчев. Заедно с него, на задната дясна седалка, пътувал брат му В.Х.
Около 09:30 ч. движили се по главен път ІІ-19 в местността „Сврача“, в района на с. Кремен, обл. Благоевград. Ръмял дъжд и пътното платно било мокро. До пътното платно от страна на обвиняемия имало поставен предупредителен знак А3 „Последователни опасни завои, първият от които е надясно“.
Навлизайки в кривата на завоя, С.Х. не съобразил скоростта на движение (около 61 км/ч) с атмосферните условия и състоянието на пътя, поради което управляваният от него автомобил изгубил странична устойчивост и навлязъл в лентата за насрещно движение. В същия момент в нея, със скорост около 60 км/ч, се движел лек автомобил „Ауди А8“. Въпреки предприетия от страна на водача на другото МПС опит да отклони колата си плътно към дясната мантинела и да задейства спирачната система, челният удар се оказал неизбежен.
Веднага на телефон 112 бил подаден сигнал за автопроизшествие. На място пристигнали органите на полицията и екип на ЦСМП – Благоевград, филиал гр. Банско. За оказване на медицинска помощ на пострадалия пътник – В.Х., същият бил превозен с автомобил на ЦСМП до гр. Разлог, но по пътя починал.
От заключението на съдебно-медицинска експертиза е видно, че непосредствена причина за смъртта на пострадалия е хеморагично-травматичен шок, вследствие на острата кръвозагуба от установеното разкъсване на септичната слезка, на фона на тежки болестни увреждания на всички органи и системи.
Според заключението на извършената автотехническа експертиза, водачът на л.а. „Ауди А8“ не е имал техническа възможност да предотврати ПТП, след навлизане на л. а. „Рено Лагуна“ в лентата му за движение. В този момент двата автомобила са отстояли на около 31 м един от друг, а сборът от опасните им зони е около 100 м. Експертите са категорични, че водачът на л.а. „Рено Лагуна“ е имал техническа възможност да продължи движението си в собствената лента, като намали скоростта преди зоната на завоя. Техническата причина, довела до възникването на удара е навлизането на колата на обвиняемия Х. в насрещната лента за движение при наличие в нея на друг автомобил и непрекъсната разделителна линия.
Предстои делото да продължи в съда.