Дълго чакане на опашка за определена административна услуга, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи – това са част от проблемите, открити при проучване по метода “таен клиент”. Резултатите бяха представени на конференция в Министерския съвет.
След сигнали за нередности близо месец и половина десет тайни клиенти наблюдават как 13 администрации в страната предоставят 15 услуги. Служителите наблюдавали доколко се спазвали нормативните изисквания, фиктивно ли се предоставя услугата, както и дали администрациите си обменят информация. Освен, че част от администрацията има проблем с отзивчивостта, тайните клиенти открили, че често от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон, обясни Здравко Сечков. Друг проблем е дългото чакане за определена административна услуга.
“Най дълго време за получаването на услуги имаме регистрирани в столичният КАТ при явяването на услуга “Подмяна на свидетелство за правоуправление на МПС” – шест часа. Администрациите имат месец, за да отстранят проблемите, каза Красимир Божанов, директор на дирекция “Модернизация на администрацията” в Министерски съвет.
“Не навсякъде ще се наложи лично санкциониране. Трябва да се очаква после подобрение чрез конструктивни мерки, ако естествено има виновни служители ще приветстваме да има и наказания”, .
Вчера вицепремиерът Томислав Дончев предупреди с писма администрациите да отстранят в едномесечен срок всички констатирани проблеми. Предстоят нови проверки.
Прочетете още
- 20:42 Два счупени световни рекорда - Карлос Насар с безупречно представяне в Кишинев!
- 16:11 Великден в писма: Какво бих казал на себе си в мълчаливата събота
- 15:00 Великденски "поздрав": Замериха кола с яйца в Ямбол СНИМКА
- 19:00 55 предписания са били игнорирани в ОПУ - Смолян, бебето плати с живота си