В най-скоро време ще бъде готова картата с всички "черни точки" на травматизъм по пътищата в страната.
Това коментира в Русе председателят на държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова, цитирана от БТА.
Тя обясни, че системният анализ е свързан с местата, където вече е имало катастрофи, но идеята била да се работи и на базата на оценка на риска.
"Това е и сложността. Оценката на риска зависи от много фактори - от състоянието на пътната мрежа, от трафика, от случилите се вече пътнотранспортни произшествия, но и от рисковете за тях. Затова все още не сме готови с картата и не мога да се ангажирам със срок", обясни Крумова.
По думите ѝ мерките, които трябва да се предприемат за намаляване на пътнотранспортния травматизъм, са свързани с подобряване на инфраструктурата и най-вече с обезопасяването ѝ - като инсталиране на отговарящи на съвременните изисквания ограничителни системи и успокояване на движението в населените места, обезопасяване на крайпътни търговски обекти.
Намаляването на пътнотранспортния травматизъм е свързан и с информационни компании, със създаване на култура и с промяна на манталитета на хората, за да шофират по-отговорно.
Крумова коментира, че не е нужно да има горна възрастова граница за шофиране. Трябва обаче да има по-адекватен контрол по отношение на физическата и психологическата годност на по-възрастните шофьори.
Генералният директор на БЧК проф. д-р Красимир Гигов коментира, че увеличението на размера на наказанието не е достатъчно, за да се намали пътнотранспортния травматизъм. По думите му санкциите трябва да са адекватни, но въпросът е и във вътрешната култура на хората, в самосъзнанието, в дисциплината.
Крумова и Гигов участват в Русенския университет във форум на тема "Ролята на гражданското общество за превенция на пътнотранспортния травматизъм и действие на спасителната верига".